دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۸
رييس پليس فرودگاه هاي كشور با تاكيد براينكه مسافران زن و مرد درتمام سفرهاي داخلي و خارجي به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، اعلام كرد:در صورتي که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند ،مي توانند ادامه مسير دهند.

به گزارش خبرگزاري شهر و به نقل از پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار ”نبي الله حيدري“ از ادامه سفر مسافريني كه اقدام به حمل موادمخدر مي كنند، خبرداد و گفت: در صورتيکه مسافرين پروازهاي داخلي و يا خارجي چه سياحتي و چه زيارتي با خود مواد مخدر حمل کنند دستگير و به مقامات قضايي تحويل مي شوند.

 

به گفته وي، حمل مواد مخدر به هر اندازه جرم محسوب مي شود و ادامه سفر براي حامل مواد غير ممکن خواهد بود.

 

سردار حيدري به بهره گيري پليس فرودگاههاي کشور از دستگاههاي پيشرفته مانند بادي اسکنر و ايکس ري و نيز دستگيري يك نفر به خاطر حمل موادمخدر در موسم سفرهاي حج سال گذشته از سوي پليس عربستان اشاره كرد.

 

 وي، ادامه روند کنترل جدي مسافريني که قصد خروج از کشور را دارند را از جمله مطالبات نظام از پليس فرودگاهها دانست و گفت : شايسته نيست که ديدگاهي در مورد 70 ميليون نفر به دليل خطاي عده کمي ايجاد شود.

 رييس پليس فرودگاه هاي كشور، کشف يک مورد قاچاق مواد مخدر در بيرجند که به صورت بلع صورت گرفته بود را مهمترين شناسايي ماموران پليس فرودگاههاي کشور در ايام نوروز عنوان كرد و گفت: حامل موادمخدر به نام ”محسن“ 41 ساله که دو کيلو و 290 گرم ترياک را بلعيده بود پس از مشکوک شدن ماموران مورد عکسبرداري راديولوژي قرارگرفت كه مواد مخدر طي دو مرحله از معده وي خارج شد.

 

وي با اشاره به دو هزارو 865 پرواز خارجي در ايام نوروز خاطر نشان کرد: از دو ميليون مسافرخارجي و داخلي 21 کيلو انواع مواد مخدر کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 242 درصدي راشاهد بوديم .

 

سردار حيدري خاطرنشان كرد: در اين رابطه 139 نفر دستگير شدند که نسبت به سال گذشته کاهش دستگيري را داشتيم .

 رييس پليس فرودگاه هاي كشور تصريح كرد: با اقدامات انجام شده در طول سال گذشته تعداد افرادي که به قصد مصرف اقدام به حمل مواد مخدر مي کردند کاهش پيدا کرده است.

 

سردار حيدري با بيان اينكه ضروري است مسافران زن و مرد درتمام سفرهاي داخلي و خارجي به فرهنگ و مقدسات مردم کشور احترام بگذارند، در غير اينصورت اقدام لازم انجام خواهد شد، تاكيد كرد:در صورتي که مسافران بد پوشش، پوشش خود را اصلاح کنند ،مي توانند ادامه مسير دهند.

 

 

وي، آغاز سفرهاي نوروزي در بخش هوايي را از 27 اسفند ماه اعلام کرد و افزود: از 27 اسفند ماه تا به امروز يک ميليون و 428 هزار مسافر داخلي و خارجي از طريق هوايي اقدام به سفر کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 18 درصد افزايش را شاهد هستيم.

 

 

رييس پليس فرودگاههاي كشور، سهم مسافران خارجي را طي اين مدت 454 هزارو 90 نفر اعلام کرد و افزود: در ايام نوروز بالاترين ترافيک سفر را در فرودگاه امام خميني (ره ) با 192 پرواز در يک روز داشتيم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 20 درصد افزايش داشته است.

 

نظر شما