يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۶
مشاور رييس‌جمهور و رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، ظرفيت، توانمندي و پتانسيل‌هاي ايرانيان مقيم خارج كشور را از مؤلفه‌هاي بسيار ارزشمند قدرت براي نظام دانست و بر گسترش تعاملات هرچه بيشتر و خدمت‌رساني به ايرانيان مقيم خارج در تمامي عرصه‌ها تأكيد كرد.

به گزارش "شهر" به نقل از روابط عمومي شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور، مهدي مصطفوي در ديدار با دكتر محمدشريف ملك‌زاده، دبيركل امور ايرانيان خارج از كشور در مركز شبانه‌روزي پاسخگويي به ايرانيان مقيم خارج - 2777- نيز حضور يافت و از نزديك در جريان نحوه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين مركز قرار گرفت.

 

وي با بيان اين كه نگاه دولتمردان و مسوولان جمهوري اسلامي ايران به ايرانيان مقيم خارج يك فرصت بسيار ارزشمند و تقويت كننده قدرت نظام مقدس جمهوري اسلامي است، تأكيد كرد: براي فعال تر كردن اين محور قدرت در راستاي تحقق اهداف نظام و انقلاب بايد همه توانمندي هاي ايرانيان خارج از كشور را فعال و با كانون مركزي نظام در داخل كشور مرتبط كنيم.

 

مصطفوي با اشاره به اين كه يكي از محورهاي قدرت و به فرموده مقام معظم رهبري اقتدار اصلي و پايه‌اي نظام، اقتدار فرهنگي است، تصريح كرد: چنانچه بتوانيم فرهنگ غني خود كه مبتني بر اسلام ناب و توام با منطق انقلاب اسلامي و ظرفيت‌هاي تمدني ايراني است را بارور كرده و به دنيا ارايه كنيم، توانسته‌ايم افكار ملت‌ها كه تشنه دريافت اين فرهنگ غني هستند را نسبت به كشور، فرهنگ و دين خود متمايل و جذب كنيم.

 

رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي خاطرنشان كرد: اقدامات فرهنگي مناسب و برنامه‌ريزي شده براي ايرانيان مقيم خارج از كشور، بيشترين بهره‌وري را نسبت به ايجاد ارتباط منطقي و عاطفي آنها با داخل كشور ايفا مي‌كند. به همين خاطر نيز معتقدم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بايد بيشترين ارتباط را با شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور داشته باشد و از حداكثر ظرفيت‌هاي بسيار مهم اين شورا براي تحقق اهداف مورد نظر استفاده كند.

 

مصطفوي همچنين ابراز اميدواري كرد با استفاده از امكانات و توانمندي‌هاي حدود 70 رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور و 40 نشريه و سايت اين سازمان كه به زبان هاي مختلف فعاليت مي‌كنند بتوان در راستاي عملياتي كردن هرچه بيشتر اهداف شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور گام هاي اساسي برداشت.

 

مشاور رييس‌جمهوري با اشاره به سرعت بسيار بالاي روند حركت‌هاي فرهنگي در دنيا افزود: در صورت عدم برنامه‌ريزي‌هاي قوي و مناسب و مطالعه شده بطور قطع عقب خواهيم ماند پس در چنين شرايط حساسي نبايد كوچكترين فرصت‌ها را نيز از دست داد.

 

وي تصريح كرد: بايد در عرصه‌هاي فرهنگي، هنري، پژوهشي، آموزشي، رسانه، فضاي مجازي و ساير موارد منطبق با راهبردهاي برنامه 5 ساله توسعه گام برداشت و براي هر گروه از مخاطبان نيز برنامه‌ريزي‌هاي خاص داشت و نبايد هيچ يك از مخاطبان را از دست داد. ضمن اين كه بايد بدانيم نگاه مخاطبان نسبت به ايران، اسلام و فرهنگ ما چگونه است و در زمينه تحقق همين اهداف نيز گام برداريم.

 

مشاور رييس‌جمهور و رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در بخش ديگر سخنانش تاكيد كرد: هر دو هفته يك بار براي پاسخگويي به سوالات و گفت‌وگوي مستقيم با ايرانيان مقيم خارج از كشور در مركز 2777 حضور خواهد يافت.

 

وي به برنامه‌هاي موفق فرهنگي و هنري نوروز امسال در 36 كشور جهان نيز اشاره كرد و افزود: خوشبختانه امسال با همكاري و حمايت هاي جدي شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور برنامه‌هاي متنوع فرهنگي نوروزي در 36 كشور جهان برگزار شد. ضمن اين كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته در طول سال و به مناسبت‌هاي مختلف نيز برنامه‌هاي مستمر فرهنگي، هنري هدفمند براي ايرانيان مستقيم خارج از كشور در دستور كار قرار دارد.

گفتني است: در اين ديدار دكتر محمد‌شريف ملك‌زاده، دبير‌كل امور ايرانيان خارج از كشور نيز بر تقويت و گسترش همكاري هاي دو جانبه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تاكيد كرد و گفت: طبق دستور ويژه رييس‌جمهور كه "حق و حقوق تمام ايرانيان در هر كجاي جهان بايد پيگيري شود" شوراي عالي امور ايرانيان خارج از كشور در سال همت مضاعف و كار مضاعف برنامه‌هاي ويژه اي در دستور كار دارد.

 

دكتر ملك‌زاده خاطرنشان كرد: با گذشت حدود 20 روز از راه‌اندازي مركز شبانه‌روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور-2777- با تماس هاي فراوان و قابل توجه هموطنان مقيم خارج و خانواده‌هايشان در ايران رو به رو بوده‌ايم كه اين نشان از اعتماد بالاي هموطنان به خدمتگزاران خود در دولت دارد.

به گفته وي، كارشناسان خبره اين مركز در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگويي به سوالات هموطنان مقيم خارج و خانواده هاي آنها در زمينه هاي مختلف از جمله مسايل حقوقي، قضايي، كنسولي، وظيفه عمومي، گذرنامه، فرهنگي و رسانه‌اي، علوم و فناوري‌هاي نوين، اقتصادي و بازرگاني، علمي و آموزشي و ساير موارد هستند.

نظر شما