يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۹۵۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
نمایشگاه نقاشی و تصویرگری " رنگ قصه"، به هنرمندی احمد رضوی از 22 دی ماه در نگارخانه آفرینش نقش اشراق دایر می‌شود.
نمایشگاه نقاشی و تصویر گری  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر.نمایشگاه نقاشی"سایه " با هدف آشنایی با سبک های  مختلف نقاشی   و در راستای بالا بردن ذائقه بصری از 22 تا 27 دی ماه  به معرفی 25 اثر در ابعاد 50در 70به سبک های آبستره، اکسپرسیونیم ، سورئال پات آرات با موضوع آزاد  در نگارخانه آفرینش نقش برگزار می شود.
احمد رضوی متولد 1343 نقاشی را زیر نظر استاد احمد وکیلی آغاز کرده و چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در ایران و کانادا برگزار کرده است.
آبستره در لغت به معنای انتزاعی است. هنر انتزاعی یا آبستره در قرن بیستم میلادی شکل گرفت،این هنر گونه ای از هنر است که طراحی ها و اصول تصویر سازی از زندگی طبیعی را درهم شکسته و فرم و رنگ را به انفجار وا می دارد.شاید بدون شک بتوان گفت که این هنر ، طراحی هنرمند از آنچه که احساس می کند می باشد.در این میان به نظر می‌رسد که آبستره به تصویر کشیدن زندگی واقعی در بهترین حالت نیست،و گاهی تنها قسمتی از حیات آدمی را بدون پرداختن به جزئیاتش نشانگر است.هنر آبستره متشکل از سبک سورئالیسم و دادائیسم و کوبیسم و فوویسم است.
هنرمندان سورئالیست از ضمیر ناخودآگاه به مثابه ابزاری برای گشودن تخیل قفل شده بشر استفاده کردند.ایشان نه تنها بر خلاف جهت عقل گرایی و واقع بینی حرکت کردند، بلکه عقل گرایی را موجب سرکوب تخیل گرایی می دانستند.همینطور ایشان اعتقاد داشتند که روان انسان دارای توانایی نشان دادن تناقض های همه روزه زندگیست.تاکید آنها بر این بود که قدرت تخیل فرد، آنها را در جرگه باورهای رومانستیم قرار می داد،
افتتاحیه نمایشگاه رنگ قصه  جمعه  23 دی ماه ، ساعت 10 تا 18 در نگارخانه آفرینش نقش برگزار می شود.
 علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از22 تا 27 دی ماه از ساعت10 تا 16 به نشانی تهران، فلکه دوم، انتهای خیابان جشنواره ، خیابان جعفر پناه ، نگارخانه آفرینش نقش مراجعه کنند و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 77782211 تماس بگیرید  

نظر شما