دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کتابخانه استاد حکیمی به مناسبت سالروز تولد شاعر معاصر مرحوم قیصر امین پور نشست نقد و بررسی کتاب "گلها همه آفتابگردانند" را برگزار کرد.
نقد و بررسی کتاب به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، کتاب گلها همه آفتابگردانند یکی از مجموعه شعرهای بزرگسال قیصر امین‌پور است که در سال ۱۳۸۰ به چاپ رسیده است.
قیصر امین‌پور که به عنوان پرمخاطب‌ترین شاعر پس از انقلاب شناخته می‌شود در ۲ اردیبهشت ۱۳۳۸ در شهرستان گتوند استان خوزستان به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۳ در رشته زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه تهران رفت و این رشته را تا مقطع دکترا گذراند و در سال ۱۳۷۶ از پایان‌نامه دکتری خود با راهنمایی محمدرضا شفیعی کدکنی با عنوان «سنّت و نوآوری در شعر معاصر» دفاع کرد. این پایان‌نامه در سال ۱۳۸۳ و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شد.
قیصر امین‌پور، تدریس در دانشگاه را در سال ۱۳۶۷ و در دانشگاه الزهرا آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۶۹ در دانشگاه تهران مشغول تدریس شد. وی همچنین در سال ۱۳۶۸ موفق به کسب جایزه نیما یوشیج، موسوم به مرغ آمین بلورین شد. امین‌پور در سال ۱۳۸۲ به‌عنوان عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزیده شد. وی در سال ۱۳۸۶ بر اثر بیماری کلیه و قلب در بیمارستان دی تهران درگذشت.
آثار زیادی برای کودکان و بزرگسالان از او به یادگار مانده و کتاب «دستور زبان عشق» آخرین دفتر شعر قیصر امین پور بود که تابستان ۱۳۸۶ در تهران منتشر شد.
آیین گرامیداشت سالگر تولد قیصر امین‌پور و نقد و بررسی کتاب گلها همه آفتابگردانند دوشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۴  در کتابخانه استاد حکیمی منطقه 18 برگزار شد.




نظر شما