دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۵۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کتاب «بچه های کوچه‌ی شهناز» نوشته علی باباجانی نویسنده متعهد و خوش فکر در ۱۸۵صفحه و با شمارگان ۲۰۰نسخه توسط نشر سرو منتشر و راهی بازار نشر شد.
رمان «بچه های کوچه‌ی شهناز» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، کتاب «بچه های کوچه‌ی شهناز» نوشته علی باباجانی نویسنده متعهد و خوش فکر در ۱۸۵صفحه و  با شمارگان ۲۰۰نسخه  به‌تازگی توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

رمان بچه‌های کوچه شهناز با نگاهی به زندگی شهید سپهبد قرنی، به مبارزات مردمی قبل از انقلاب و ورود امام خمینی (ره) به ایران می‌پردازد. همچنین سبک زندگی مردم پیش از انقلاب را هم در این رمان می‌توان دید. علاوه بر این به برخی از چهره‌ها و شخصیت‌های مبارز و مذهبی قبل از انقلاب از جمله مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله شیخ عبدالنبی عراقی و اولین شهید مشروطه‌ عبدالحمید سجادی می‌پردازد.
 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
 

سید منصور پتو را به دیوار کوبید تا روشنایی چراغ به بیرون نرود. فتیله ی چراغ خوراک پزی را بالا کشید و به محمد گفت: «خدا پدرت را بیامرزد. مرا نجات دادی از دود چوب و زغال.» محمد لبخند زد و آرام گفت: «سلامت باشی منصور جان. یک کم آرام تر باید حرف بزنیم که کسی صدای ما را نشنود.» خودش را به حلقه ی دوستانش نزدیک تر کرد و آرام ماجرای دزدی تیمور را به دوستانش گفت و نقشه اش را برای آن ها تعریف کرد. اصغر عقب کشید. به دیوار تکیه داد و گفت: «من نمی آم.» سید منصور پرسید: چرا؟ - خب اونجا خونه جنیه. من می ترسم....

این کتاب با شمارگان ۲۰۰ نسخه و بهای ۹۰ هزارتومان منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت سفارش و خرید کتاب با انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شماره  ۸۸۶۵۷۰۲۶ داخلی (۶۵۶ و۶۵۷) تماس حاصل فرمایند.
نظر شما