دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۶۳۴
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
فرهنگسرای خاوران نمایشگاهی از آثار خوشنویسی محمدرضا مقدم با عنوان "نستعلیق" را از ششم اردیبهشت ماه در نگارخانه شماره یک برگزار می کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فرهنگ و هنر، فرهنگسرای خاوران با هدف نمایش هنرهای اصیل ایرانی به ویژه خوشنویسی و تقویت روحیه کار جمعی و گروهی در جوانان، نمایشگاه آثار خوشنویسی محمدرضا مقدم و هنرجویان با عنوان "نستعلیق" را در معرض دید عموم قرار می دهد.

در این نمایشگاه که از ششم اردیبهشت ماه به مدت دو هفته در نگارخانه شماره یک برگزار می شود بیش از چهل اثر خوشنویسی به همراه تذهیب به نمایش در می آید.

خوش‌نویسی ایرانی با عنوان «برنامه ملی پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی در ایران» در شانزدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده و به سبب پرورش بزرگان خوشنویسی ایران در شهر قزوین افرادی همچون ، میرزا محمدحسین عمادالکتاب قزوینی، میرزا محمدعلی خیارجی قزوینی، عبدالجید طالقانی و ملک محمد قزوینی این شهر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی فرهنگ به عنوان «پایتخت خوشنویسی ایران» لقب داده شده ‌است.

نمایشگاه خوشنویسی "نستعلیق" از ساعت 9 تا 18 در فرهنگسرای خاوران واقع در خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد پذیرای بازدید کننده می باشد و علاقه مندن برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 5-33730002 تماس بگیرند.

نظر شما