دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۴۶۸
|
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
در سومین اجرای محفل کتابخوانی آوینا، کتاب "خال سیاه عربی " نوشته حامد عسگری، سه شنبه 23 خرداد ماه ساعت 15 با حضور جمعی از نوجوانان دختر در فرهنگسرای انقلاب اسلامی خوانش می شود.
خوانش رمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،  حامد عسکری شاعر و نویسنده ایرانی پس از سفر حج تمتع خود، آن را در قالب سفرنامه به رشته تحریر در آورده و با همت انتشارات امیرکبیر به چاپ رسانیده است.

عسکری برخلاف تصور خواننده از همان ابتدا داستانش را به نحوی خاص و جدید شروع می کند، چنان که خواننده انتظار دارد داستان از ورود نویسنده به حجاز آغاز شود اما عسکری با خاطرات دوران کودکی اش و تصوراتش از خدا شروع به نوشتن می کند و ابتدا نویسنده را با ذهنیات و تصورات خودش آشنا می کند. عسکری در حادثه ی دلخراش زلزله ی بم بسیاری از نزدیکان خود را از دست داده و پس از آن برای ادامه تحصیل به تهران رفت و شاید به همین دلیل باشد که خانواده و به خصوص مادر در داستانش نقش پر رنگی دارند، همچنین که می توان نشانه های زیادی را در این کتاب پیدا کرد که حاکی از تعلق خاطر نویسنده به شهر مادری اش یعنی بم است.

در واقع وی سعی داشته که تنها تجربیات شخصی خود را از یک اتفاق بزرگ بنویسد و مطالب به دور از هرگونه پیش داوری و یا تعصبی باشد. این کتاب تنها یک ماه پس از چاپ نخست توانست به چاپ پنجم هم برسد. انتشارات امیرکبیر این سفرنامه را در 244 صفحه منتشر کرده است.

علاقمندان می توانند برای شرکت در این برنامه به نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 55408668 تماس بگیرند.
نظر شما