يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۶۰۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مجموعه آثار مرادی کرمانی در قالب مجموعه‌ای دو جلدی با عنوان «بقچه» روانه بازار نشرشد.
همه داشته‌های هوشنگ مرادی‌کرمانی با «بقچه» به بازار نشر آمد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مجموعه داستان‌های کوتاه و بلند هوشنگ مرادی‌کرمانی در قالب یک مجموعه دوجلدی با عنوان «بقچه» منتشرشد.

این مجموعه شامل تمامی آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی به جز «قصه‌های مجید» و «شما که غریبه نیستید» است.بچه‌های قالیبافخانه، نخل، چکمه، خمره،‌ مربای شیرین، لبخند انار، مهمان مامان،  قاشق چایخوری، ته خیار، آب انبار، نه تر و نه خشک از جمله مهمترین کتاب‌های مرادی کرمانی است که در سال‌های اخیر از سوی انتشارات معین منتشر شده است.

این مجموعه در هزار و 755 نسخه با جلد گالینگور و قطع رقعی به قیمت یک میلیون و هفتاد هزار ریال عرضه شده است. جلد نخست این مجموعه با عنوان بقچه داستان‌های کوتاه با قیمت 550 هزار تومان و جلد دوم با عنوان بقچه داستان‌های بلند با قیمت 520 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده نام‌آشنای ادبیات معاصر است،‌ اگرچه به نویسنده کودک و نوجوان شهره گشته است،‌ اما خودش معتقد است که کتاب‌ها او مخاطب خاص نداشته‌اند و همه انسان‌ها از کودک و نوجوان گرفته تا پدران و مادران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها مخاطبان آثارش هستند. بسیاری از آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده و جایزه‌های بسیاری را از آن نویسنده کرده است.

دوره‌ دانشکده‌ هنرهای دراماتیک را در تهران گذراند و در همین مدت در رشته‌ مترجمی زبان انگلیسی نیز لیسانس گرفته است. او فعالیت‌های هنری خود را با رادیو کرمان آغاز کرد و بعد این فعالیت را در تهران ادامه داد. نویسندگی را از سال 1347 با مجله‌ خوشه آغاز کرد. سپس «قصه‌های مجید» را برای برنامه‌ «خانواده» رادیو ایران نوشت، که همین قصه‌ها، جایزه‌ کتاب برگزیده‌ سال 1364 را نصیب او کردند. از او آثار بسیاری به یادگار مانده است‌، داستان‌هایی که به گفته او،‌ حاصل چنگ زدن و تلاشش در زندگی است،‌ مرادی کرمانی می‌گوید:‌ «من به زندگی خودم چنگ زدم و آن را به تصویر کشیدم و داستان‌‏هایم همه ریشه در زندگی من دارد. زمانی که دیدم مردم دردهای مرا گوش نمی‌‏دهند، سعی کردم آنها را به زبان طنز بگویم».

نظر شما