سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۲۶۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۶
تغييراتي درفرم اجراي نمايش «و خدا در آلتونا حرف مي زند» نسبت به اجراي جشنواره صورت گرفته و طراحي نور و ميزانسن‌ها به سمت نوعي رئاليسم خيال برانگيز كامل شده است.

دكتر «مسعود دلخواه» استاد دانشگاه و كارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرضمن بيان اين مطلب گفت:اولين اجراي نمايش «و خدا در آلتونا حرف مي زند..»در تالار قشقايي20 فروردين بر صحنه رفت و علي‌رغم اينكه برخي تصاوير و اسلايدها آماده نبود، اجراي خوبي بود و تماشاگران به نظر راضي مي‌رسيدند.

دلخواه با اشاره به تغييراتي كه در اين نمايش نسبت به اجراي آن در جشنواره صورت گرفته ،گفت: فرم كار قدري تغيير پيدا كرده و كامل‌تر شده و شيوه اجرايي كار به نوعي به رئاليسم خيال برانگيز نزديك شده است.دراين شيوه نمايشي خيال و واقعيت دركنار هم قرار مي‌گيرند و زمان‌هاي گذشته و حال و آينده تداخل پيدا مي‌كنند.

وي ادامه داد:اسلايدها و تصاويري اضافه شده كه پيش از اين در جشنواره نبود و تغييراتي در ميزانسن‌ها و طراحي نور انجام شده است.برخي ميزانسن‌ها تغييرات كيفي داشته‌اند و با اضافه شدن پروجكشن‌ها طراحي نور صحنه ها كامل‌تر شده است.

دلخواه گفت:از منظر معنايي تغيير آن‌چناني نداشته‌ايم،ولي در فرم علاوه بر تغييراتي در طراحي نور و ميزانسن‌ها برخي ديالوگ‌ها كم و زياد شدند و مي‌توان گفت كه شيوه اجرايي‌اش كامل‌تر شده است.اين تغييرات با هماهنگي و همكاري محمد ابراهيميان،نويسنده نمايشنامه انجام شده است.

مسعود دلخواه درباره جشنواره تئاتر دانشگاهي گفت:در جشنواره تئاتر دانشگاهي امسال داور بخش پايان نامه‌ها بودم ولي ميسر نشد نمايشي را در اين جشنواره اجرا كنيم.

«وخدا در آلتونا حرف مي زند»در جشنواره تئاتر فجر 28 در تالار ايزانشهر اجرا شد و قرار بود پس از جشنواره نيز در همين تماشاخانه اجراي عمومي داشته باشد كه موافقت نشد.

نمايش «و خدا در آلتونا حرف مي زند» نوشته محمد ابراهيميان از بيست فروردين ماه در تالار قشقايي مجموعه تئاتر شهردر ساعت 19:45 به مدت 110 دقيقه بر صحنه رفته است.دراين نمايش بازيگراني چون بهزاد فراهاني، کاظم بلوچي، محبوبه بيات، نقي سيف جمالي، حميدرضا هدايتي، محمد ابراهيميان، سودابه گودرزي و... به صحنه مي روند.

نظر شما