دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۶۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
در نشست "بچه‌های رستا" عنوان شد:
دومین نشست گفت و گو محور "بچه های رستا " با موضوع ایمان و امید در دوره ی نوجوانی با حضور جمعی از نوجوانان در تاریخ سه شنبه 30 خردادماه 1402 در کتابخانه ی فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد .
استعداد یا توانمندی دروازه امید به آینده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، یکی از نوجوانان در این نشست مطرح کرد: انسان اساسا دارای نقص است و نیازمند بقاست و این بقا با عشق و تعلق ، دوست داشتن و مهر ورزیدن امید را در دوره نوجوانی زنده می کند .

در این برنامه گفت و گو محور حسین صفدری برنامه نویس و کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی از اعضای کتابخانه عطار نیشابوری از تجربه های نوجوانی گفت و تاکید کرد: اگر نوجوانی بتواند استعداد و توانمندی اش را بشناسد و با تمرکز بر ایده و محتوا ی خلاقانه ، کسب مهارت کند ، یقینا با دانش افزایی می تواند آینده ی پیش رویش را بسازد.

در بخش دیگر این نشست نوجوانی از مشکلات اقتصادی کشور گفت : این موضوع در تصمیمات و انتخاب خانواده ها برای نوجوانان از انتخاب رشته تا کسب مهارت شغلی ، نقش منفی دارد و ایجاد بحران  کرده است .

نوجوان دیگری در راستای تایید دوستش نسبت به موضوع اقتصادی بیان داشت : کسب درآمد برای امرار معاش توسط والدین آنقدر مهم است که بعضا آنها را دچار عدم آگاهی نسبت به نیاز و علایق نوجوانان کرده است . این مهم نیست ما چه دوست داریم ، اینکه پدر و مادر چقدر می توانند برای علایق ما هزینه کنند مهم است و انتخاب آنها یقینا انتخاب ما نیست .

نوجوان دیگری گفت : عصر حاضر ، عصر مهارت و کسب سواد است . اگر والدین بتوانند در شرایط حاضر برای سواد ما مانند حل مسئله ، تفکر نقاد ، مهارت همدلی ، مدیریت استرس و ... سرمایه گذاری کنند ما نسبت به شناخت استعداد و توانمندی خود شناخت بهتری پیدا خواهیم کرد .

نشست های گفتگومحور "بچه‌های رستا" با شعار محوری به فرداها نگاه کن در فرهنگسراهای شهر تهران برگزارمی شود. علاقمندان برای شرکت در این نشست ها می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی مراجعه و برای کسب  اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55135553 تماس حاصل نمایند .
نظر شما