دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۲۹۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
پروانه دوستی رییس فرهنگسرای امید و مسئول بخش مسابقه آشپزی نوجوانان در جشنواره « ایران آینده 2» گفت :نوجوانان با رقابت در این مسابقه کار تیمی و حس مسئولیت و مشارکت پذیری را یاد می گیرند.
ایران آینده  بر مشارکت پذیری اجتماعی نوجوانان تاکید دارد
پروانه دوستی رییس فرهنگسرای امید و مسئول بخش مسابقه آشپزی نوجوانان در جشنواره « ایران آینده 2» هدف از برگزاری مسابقه آشپزی را تقویت روحیه مشارکت پذیری در بین نوجوانان، افزایش حس اعتماد به نفس و استقلال طلبی عنوان کرد و افزود : نوجوانان 12 تا 18 ساله در این مسابقه در دو گروه و در قالب تیم های 4 یا 5 نفره برای تهیه و پخت کباب با هم به رقابت می پردازند و هر کدام از نوجوانان در گروه از نحوه سیخ زدن کباب تا فراهم کردن آتش و تزیین آن  وظیفه ای را به عهده می گیرند .
دوستی ادامه داد ؛ چالش آشپزی  فضایی متفاوت را برای نوجوانان ایجاد می کند که شاید نوجوانانی که تا به حال تجربه آشپزی نداشته‌اند آن را امتحان کنند و این تجربه متفاوت باعث ایجاد انگیزه، نشاط و شادمانی در بین دختران و پسران نوجوان می‌شود.
تقسیم کار بین گروهی، طعم و مزه غذا، سرعت عمل، تزیین غذا، نظافت و پاکیزگی حین آشپزی از جمله شاخص‌های دیگر مسابقه است.
برگزاری این مسابقه بهانه ای است تا نوجوانان  با شرکت در این چالش خودشان را باشرایط و امکانات موجود تطبیق دهند و از تمام ظرفیت و  امکانات موجود استفاده کنند تا برنده مسابقه شوند و بتوانند پس از داوری توسط داوران امتیاز لازم را برای مراحل بعدی  را کسب کنند . 
مسئول بخش آشپزی « ایران آینده 2» ادامه داد؛استقبال نوجوانان از این بخش خوب است و هرروز از ساعت 17 تا 21  در 5 تا 6 نوبت  این مسابقه اجرا می شود و روزانه تعداد 80 نفر ازنوجوانان در این مسابقه شرکت می کنند و روزهای ابتدایی برگزاری این جشنواره چالش مسابقه در بین  اعضا خانواده هم برگزار شد.
جشنواره «ایران آینده ۲»در طـول دهـه ولایت از ۸ تیرمـاه مصـادف بـا عیـد قربـان تـا ۱۵ تیرمـاه مصـادف بـا شب عیـد غدیرخـم در فرهنگسرای رازی برگـزار مـی‌شـود.
علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به farhangsara.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۱۸۳۷ تماس بگیرند.

نظر شما