شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۳۲۳
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۸
تبريز - خبرگزاري مهر: عضو هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با بيان اينکه مبلغ اختصاص يافته براي حق پخش تلويزيوني بسيار ناچيز است، گفت: حاضرم امتياز پخش بازيهاي ليگ برتر را 150 ميليارد تومان بخرم!

ناصر شفق در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در فوتبال حرفه اي دنيا حق پخش بازي ها يکي از اصلي ترين منابع درآمد باشگاه ها به حساب مي آيد اما در ليگ حرفه اي ايران چنين چيزي محقق نمي شود.

وي با اشاره به تاکيد فيفا بر لزوم پرداخت حق پخش بازي ها از سوي صدا و سيما افزود: در سال جاري پس از کش و قوسهاي بسيار تنها 11 ميليارد تومان براي حق پخش تلويزيوني بازي ها اختصاص يافت که اين رقم بسيار ناچيز است.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي با بيان اينکه حق پخش تلويزيوني در ليگ ايران به درستي پرداخت نمي شود، تصريح کرد: اگر رقم واقعي حق پخش به باشگاهي مانند تراکتورسازي داده شود ديگر هيچ مشکل مالي نخواهيم داشت.

شفق يادآور شد: با حساب سرانگشتي ميزان رقم واقعي جذب آگهي هاي تلويزيوني که در طول ليگ برتر اتفاق مي افتد بسيار بالاتر از 150 ميليارد تومان است اما تنها 11 ميليارد اختصاص يافته است.

وي با بيان اينکه براي حرفه اي شدن فوتبال بايد تمام شرايط و امکانات اين ورزش فراهم شود گفت: نمي شود که شرايط و امکانات مورد نياز فوتبال فراهم نشود اما مدعي ليگ حرفه اي بود و انتظار پيشرفت باشگاه ها را داشت.

شفق با بيان اينکه با شرايط کنوني، بخش خصوصي هرگز توان و تمايل به سرمايه گذاري در فوتبال را ندارد افزود: اگر حمايت هاي دولتي نباشد به طور حتم بسياري از تيم هاي ليگ برتر توان حضور در اين سطح از فوتبال را نخواهند داشت.

وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه باشگاه تراکتورسازي به عنوان پيشتاز خصوصي سازي و ارائه ايده هاي نو در فعاليت هاي اقتصادي کشور مطرح مي شود گفت: بر اساس برنامه ريزي هاي انجام گرفته، سهام باشگاه تراکتورسازي تا پنج سال آينده به صورت عمومي در بورس عرضه مي شود.

شفق با بيان اينکه شرط سودآوري پيش نياز حضور در بورس است، گفت: اميدواريم با استفاده از کارشناسان مجرب و نيز جذب شرکاي اقتصادي قدرتمند، تا پنج سال آينده اين باشگاه را به مرحله سودآوري برسانيم.

وي با ترسيم چشم انداز اين باشگاه در پنج سال آينده گفت: انتخابي بودن مديرعامل در مجمع عمومي باشگاه و نيز حضور پرقدرت در ليگ به عنوان يکي از مدعيان قهرماني از اهداف اين طرح است.

مديرعامل باشگاه تراکتورسازي تبريز با اشاره به بازتاب حضور اين تيم با هواداران پرشور خود در ليگ برتر گفت: امروزه به اذعان تمام کارشناسان، فوتبال تراکتور يکي از زيباترين، تماشاگر پسند ترين و هجومي ترين سبک هاي فوتبال کشور است.

وي همچنين ضمن تقدير از حمايت قاطع هواداران اين باشگاه از تيم محبوب خود افزود: چنين هواداران پرشوري به عنوان پشتوانه طرح هاي آتي باشگاه محسوب شده و تراکتور براي سازماندهي هواداران خود برنامه هاي ويژه اي ترتيب داده است.

شفق با تاکيد بر اينکه براي تثبيت موقعيت تراکتور در فوتبال ايران و نيز اجرائي شدن طرح هاي تدوين شده بايد با صبر و حوصله پيش رفت يادآور شد: باشگاه تراکتورسازي گرچه قدمتي 40 ساله دارد اما به لحاظ ساختاري مجموعه اي نوپا محسوب مي شود.

نظر شما