يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۳۴۷۱۷
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
همزمان با نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) طرح‌های “روز بیعت” به همت سازمان زیباسازی شهرتهران در فضای شهری پایتخت اکران فرهنگی شد.
عطر غدیری دیگر در پایتخت پیچیدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ همزمان با نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت مهدی (عج) طرح‌های "روز بیعت” به همت سازمان زیباسازی شهرتهران در فضای شهری پایتخت اکران فرهنگی شد.

به نقل از شهر، در این طرح ها با انتخاب عبارت‌هایی از جمله؛ "بیعت می کنیم"؛ باکشتی نجات امت‌ها، بیعت می‌کنیم؛ با نابودگر ریشه ظلم و دروغ، بیعت می‌کنیم؛ با فریادرس‌ هر دو جهان و بیعت می‌کنیم؛ با خونخواه‌ شهید کربلا  بیعت می کنیم، عطر غدیری دیگر در فضای شهری تهران پیچید.

حضرت امام مهدی (عج) در سن ۲۸ سالگی و با شهادت امام حسن عسکری (ع) در سال ۲۶۰ ه‍.ق به امامت رسیدند و غیبت صغری حضرت ولی عصر(عج) از همان سال یعنی در تاریخ ۲۶۰ ه.ق و در همان روزهای آغازین امامت ایشان شروع و تا سال ۳۲۹ پایان یافت. غیبت صغری امام زمان (عج) تقریبا هفتاد سال بود و ایشان در این مدت به صورت کلی در غیبت نبودند و بعضی از مردم با حضرت از طریق وکلا دیدار داشتند. آغاز غیبت کبری امام زمان (عج) پس از غیبت صغرا، بود که تا آخر الزمان ادامه خواهد داشت.
نظر شما