شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۰۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۲
توضيح معاونت سينمايي درباره حضور نمايندگان خانه سينما در شوراي پروانه ساخت؛
پيرو مطرح شدن بحث عدم حضور نمايندگان خانه سينما در شوراي پروانه ساخت، روابط عمومي معاونت سينمايي توضيحاتي را ارائه كرد و نوشت: گرچه بارها در اين مورد توضيح داده شده، اما مجدداً مواردي را به اطلاع مي‌رساند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ، در اين توضيحات آمده است: پس از انتصاب مدير كل جديد اداره ارزشيابي و نظارت و آغاز مجدد فعاليت شوراي پروانه ساخت بعد از مدتي وقفه، جناب آقاي برزيده يكي از نمايندگان خانه سينما در اين شورا پس از حضور در يكي از جلسات اعلام استعفا نمود. حدود 5 هفته بعد ايشان در يك مصاحبه استعفاي خود و دلايل آن را اعلام داشت سپس هفته بعد از آن مصاحبه جناب آقاي شاهسواري نماينده ديگر خانه سينما اعلام كرد كه به دليل دستور هيأت مديره خانه سينما نبايد ديگر در جلسات شورا حضور يابد.
در ادامه مي‌خوانيم: از آنجا كه عدم حضور اين دو فرد به تعطيلي شورا منجر مي‌شد، طبق آئين‌نامه شوراي پروانه ساخت مصوب هيئت وزيران به تاريخ 20/3/77 ماده(2) تبصره ذيل ماده كه تصريح دارد (در غياب نمايندگان خانه سينما دو نفر به انتخاب معاون سينمايي جايگزين مي‌شود)، 2 عضو جديد دقيقاً با عنوان تهيه كننده و كارگردان جايگزين 2 نماينده خانه سينما كه تهيه كننده و كارگردان بودند، شدند تا با عنايت به كثرت درخواست‌ها وقفه‌اي در فيلم‌سازي پديد نيايد. بديهي است در دوره آتي تشكيل شوراي پروانه ساخت از نمايندگان خانه سينما مجدداً دعوت به عمل خواهد آمد.

نظر شما