دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۸
کد خبر: ۱۳۵۶۲۰
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
ششمین نشست گفت و گو محور بچه های رستا با عنوان« به فرداها نگاه کن! »و با محوریت نقش نوجوانان در آینده مستقل کشورمان با حضور دبیر کانون نوجوانان آمان امیر عباس پارسا و جمعی از نوجوانان منطقه در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد .
آینده پژوهی و شناخت تاریخ به نوجوانان هویت می دهدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر،نوجوانان بعنوان آینده سازان کشور با افزایش دانش و شناخت تاریخ می توانند مسیرهای جدیدی را برای اداره کشور مهیا کنند . آینده پژوهی یکی از مواردی ست که شناخت آن می تواند موجب تربیت نوجوانان شود .
امیر عباس پارسا به نقل از استاد مطهری ادامه داد : استاد مطهری جوان را به دو صورت تعریف می‌کند. تعریف اول این که جوان شخصیتی است دارای سن خاص و حال روحی و روانی و نیازهای مخصوص و تعریف دوم ایشان از جوان این است که جوان کسی است که به خاطر تحصیلات  و سواد و آشنایی با اندیشه‌های جدید، دارای فکر نو و سوالات تازه است و حاضر نیست مانند نسل گذشته بدون دلیل عقلی و منطقی همه چیز را بپذیرد. پس نتیجه می گیریم شناخت ، تحصیل و تذهیب آینده می تواند نقش بسزایی در هویت نوجوانان داشته باشد .
در بخش دیگر این نشست نوجوانی علت دانستن تاریخ برای نسل نو پرسید و گفت :  چرا باید نوجوانان و جوانان تاریخ بدانند و دانستن تاریخ چه تاثیری دارد ؟ اگر منظور شما دانستن از تاریخ ، استفاده از تجربیات دیگران و عدم تکرار آن است . چرا در تمامی قرون و دولتها ما با اشتباه تکراری موتجه هستیم .
 امیرعباس پارسا ادامه داد : بله نکته ی شما درست است اما چون نوجوانها در اکنون زندگی می کنند ، دلیل نمی شود تا نسبت به وقایع تلخ و شیرین و سرگذشت کشورش بی تفاوت باشد . ما با دانستن تاریخ قصد پاک کردن صورت مساله ها را نداریم بله می خواهیم بتوانیم با قضاوت بی طرفانه از تکرار وقایع مشابهه ، حتی کم جلوگیری کنیم .
نوجوان دیگری در راستای تایید دوستش نسبت به موضوع دانستن تاریخ  و موضوع برنامه گفت : نقش نوجوانان در آینده مستقل کشور بی تاثیر از کسب تجربیات تاریخی نیست .تغییر پی در پی حکومت ها ، دست به دست شدن سرزمین ها ، شناخت مناسبات سیاسی و اقتصادی و ...می تواند ما را از تکرار مجدد ناکامی ها باز دارد و به کامروایی ها و پیروزی های تاریخی برساند .
نشس های گفتگومحور «بچه‌های رستا» با شعار محوری به فرداها نگاه کن در فرهنگسراهای شهر تهران برگزارمی شود. علاقمندان برای شرکت در این نشست ها می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، خیابان شهید امیرقلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کنند.
نظر شما