سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۵۶
کد خبر: ۱۳۶۶۹
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
ايازي با اشاره به طرح "تهران سراي قرآن" خبر داد:
در جلسه شوراي عالي قرآني شهرداري تهران به منظور حمايت از اجراي برنامه ها و فعاليت هاي قرآني تشکيل شده روند اجرايي طرح "تهران سراي قرآن" که به بزرگترين مجموعه قرآني جهان اسلام در 60 هزار متر مربع اختصاص دارد مورد بررسي قرار گرفت که اعلام شد پيرو دستور دکتر قاليباف، زمين اجراي طرح واگذاري شده و از طراحان و مشاوران بين المللي در اين زمينه دعوت شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران ، چهارمين جلسه شوراي عالي قرآني شهرداري تهران به رياست محمد هادي ايازي و با حضور حجت الاسلام خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين عبداللهيان مدير موسسه امام رضا(ع) ، دکتر موذن مدير کل دفتر شهردار ، شوشتري رييس سازمان فرهنگي و هنري، تشکري نيا مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي ، رمضاني مدير کل فرهنگي شهرداري تهران ، و توپچي رئيس فرهنگسراي قرآن در ساختمان معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران برگزار شد.


در ابتداي ا ين جلسه دکتر ايازي ضمن ارائه گزارشي از سفر به قاهره به جايگاه قرآن و قرائت قاريان در کشور مصر اشاره کرد و در ادامه نيز به ارائه گزارشي از سند توسعه مساجد شهر تهران پرداخت .


در ادامه اين جلسه مدير کل فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين که فعاليتهاي قرآني سال 88 در5 سرفصل به شهروندان تهراني ارائه شد گفت : برنامه هاي اداره کل فرهنگي شهرداري تهران در راستاي تبليغ و ترويج، آموزش، پژوهش و تحقيق، راه اندازي سخت افزاري ، حمايت و مساعدت ها اجرا شد .


به دنبال گزارش مدير کل فرهنگي شهرداري تهران از فعاليتهاي قرآني، از سوي اعضاي اين شورا عملکرد شهرداري تهران در اين حوزه مورد تقدير قرار گرفت .


در بخش ديگري از اين جلسه حجت الاسلام والمسلمين خاموشي با بيان اين که عمده وظيفه شهرداري اجراي برنامه هاي فرهنگي در حوزه هاي قرآني است تصريح کرد: در اين راستا بايد نخبگان و پيشکسوتان قرآني شناسايي و مورد حمايت قرار بگيرند.


وي بر توسعه و ساخت و ساز دارالقرآن هاي محلات شهر تهران تاکيد کرد و گفت: چه خوب است در ايامي مثل ماه مبارک رمضان با ايجاد خيمه قرآني بزرگ ، يک کار مهم ارائه شود.


رئيس سازمان تبليغات اسلامي، تهران را به عنوان پايتخت نسخ متعدد قرآني عنوان کرد و ادامه داد: بايد جايي مستقل به عنوان مرکز تصحيح نسخ قرآني در تهران طراحي و ايجاد شود .


عبداللهيان مدير موسسه امام رضا (ع) از ديگر اعضاي اين شورا نيز حمايت شايسته شهرداري تهران از بانوان مبلغ و قرآن پژوه در سال گذشته را مورد تقدير قرار داد و اشاره کرد: اين افراد توانستند با حمايت شهرداري به بالاترين سطح آموزش قرآن و خدمات جانبي آن برسند چرا که يک بانوي قرآني در خانواده مي تواند تمام خويشاوندان خود را با قرآن مانوس کند.


گزارش عملکرد و راهکارهاي گسترش فرهنگ قرائت و صحيح خواني قرآن از ديگر محورهاي مورد بحث در چهارمين شوراي عالي قرآني بود که بر توليد محصولات فرهنگي مرتبط با آموزه هاي والاي قرآن کريم تاکيد داشت.


همچنين در اين جلسه روند اجرايي طرح "تهران سراي قرآن" که به بزرگترين مجموعه قرآني جهان اسلام در 60 هزار متر مربع اختصاص دارد مورد بررسي قرار گرفت که در همين راستا تشکري نيا مدير عامل شرکت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران گفت: پيرو دستور دکتر قاليباف، زمين اجراي طرح واگذاري شده و از طراحان و مشاوران بين المللي در اين زمينه دعوت شده است.


در خاتمه اين جلسه پيش نويس سند جامع توسعه فعاليتهاي قرآني شهرداري تهران توسط مدير کل فرهنگي شهرداري تهران مطرح و مقرر شد تمامي اعضا تا جلسه آتي نظرات و پيشنهادات تکميلي خود را جهت تصويب به شورا مطرح کنند.


نظر شما