يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۴
امام جمعه مشهد گفت: تهديدات نظامي مستكبران در حد يك پارس كردن از دور است و هيچ‎گاه نمي‎تواند واقعيت پيدا كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‎الاسلام سيد احمدعلم الهدي در خطبه‎هاي نماز جمعه اين هفته مشهد با بيان اينکه فناوري و تسهيلات نظامي، بدنه جوان و نيرومند ارتش و تجربه علمي ارتش در طول جنگ تحميلي سه ضلع مثلث اقتدار ارتش را تشكيل مي‎دهد، ادامه داد: امروز در حالي روز ارتش را برگزار مي‎كنيم كه ارتش جمهوري اسلامي ايران بعد از گذشت 31 سال از انقلاب و تحت فرماندهي رهبر معظم انقلاب از چنان اقتدار بالا و غير قابل مقايسه‎اي نسبت به گذشته برخوردار است كه تهديدات نظامي مستكبران در حد يك پارس كردن از دور است.

وي با اشاره به 29 فروردين، روز ارتش جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران با داشتن تسهيلات نظامي پيشرفته و خودكفايي در منطقه بي‌‎نظير است. همچنين بدنه جوان و نيرومند عظيم نظامي ارتش كه در بستر انقلاب و توسط پدران و مادران انقلابي رشد يافته، از سرمايه‎هاي بزرگ ارتش است.

وي با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و نقش ارتش در جنگ، افزود: امروز در كره زمين هيچ ارتشي اين امتياز را ندارد كه چنين تجربه‎هاي دقيق و پيچيده‎اي را در حوزه نيروهاي زميني، هوايي و دريايي در عرصه عملي كسب كرده باشد.

امام جمعه مشهد با اشاره به تهديد اتمي آمريكا تاكيد كرد: تهديد آمريكا از مصاديق شفاف سخن امام سجاد(ع) است كه فرمودند "خدا را شكر كه خدا دشمنان ما را احمق آفريد"، چرا كه از نظر آمريكا و تبليغات آنها تنها فناوري هسته‎اي ايران است كه خطري براي امنيت جهاني است در حالي كه تسهيلات پيچيده آمريكا و كلاهك‎هاي اتمي اسرائيل هيچ خطري براي امنيت جهان نيستند و آمريكا با اين عمل، مردم جهان را نسبت به اتمي بودن خود مطمئن كرد.

علم الهدي با اشاره به رشد فناوري موشكي ايران تاكيد كرد: امروز بيش از 30 پايگاه نظامي آمريكا در تيررس پايگاه‌‎هاي موشكي ايران است و نبض حيات سلطه آمريكا در دست قدرت نظامي ايران است.

وي توصيه مقام معظم رهبري را نسبت به بالاتر بردن غيرت‌‎مندي و تعصب ديني نيروهاي نظامي امري مهم دانست و افزود: به همان ميزاني كه شكوفايي يك جوان در عرصه ابتكار و فكر قوي است، متاسفانه جوانان در عرصه‎ آفت‎ها و آسيب‌هاي ديني از يك سالخورده آسيب پذيرتر هستند كه اين امر ناشي از احساسات زياد جوانان است.

امام جمعه مشهد افزود: اگر نظاميان ما از ارتقاي بالاي ديني و معنوي برخوردار نباشند، در مقابل پيدايش برخي مظاهر فساد به سمت انحراف كشيده خواهند شد كه اين امر خطري بزرگ براي بقاي اقتدار ارتش، سپاه و نظام خواهد بود.

وي گفت: آمريكا و نيروهاي فاسد دنيا وجود فاسد و همراه با فلاكت خود را در عراق و افغانستان به نمايش گذاشته‎اند اما اين طور نيست كه امروز آمريكا و همدستان اروپايي‎اش سلطه بر ايران را فراموش كرده باشند بلكه آنها نسبت به انجام اين عمل ناتوان هستند.

وي افزود: بنا به فرموده امام(ره)، آمريكا هيچ غلطتي نمي‎تواند بكند و اگر مي‎توانست تا امروز اقدام كرده بود چرا كه در طول سال‌‎هاي پس از انقلاب، مستكبران سرسخت‏‎ترين و ناپاك‎ترين توطئه‎ها را نسبت به ايران انجام داده‎اند و بيشتر از اين توان ندارند.

امام جمعه مشهد تاكيد كرد: تنها دليل ناتواني و زمين‎گير شدن جنايات آمريكا در ايران، دينداري، تقوا و خداباوري مردم است و زماني كه دين مردم از دست برود، توطئه دشمنان كارساز خواهد شد.

عضو خبرگان رهبري خطاب به مسوولان تاكيد كرد: بي‎ديني نسل جوان است كه راه سلطه مستكبران را بر ايران باز خواهد كرد و متاسفانه امروز ابتذال و بي‎بندوباري با آرم مقدس هنر به مردم ارايه مي‎شود.

وي با بيان اينكه بي‎حجابي يك گناه عادي و معمولي نيست، افزود: بسياري به من مي‎گويند چرا در خصوص بي‎عدالتي، بي‎انصافي و مفاسد اقتصادي صحبت نمي‎كنيد. درست است كه همه اين مسائل فساد هستند اما آنچه كه نسل جوان را از سنگر و خاكريز اول مقاومت بيرون مي‎كشد و شكست مي‎دهد، توسعه بي‎حجابي است چرا كه آتش غريزه جنسي است كه عشق به خدا و ايمان را مي‎سوزاند.

وي اظهار داشت: جريان‎هاي مبتذلي كه امروز در كشور در حال توسعه است و عناصر شيطان صفتي كه در قالب فيلم، موسيقي و هنر، شهوت و اميال نفساني را در نسل جوان به وجود مي‌آورند، سوزانده‎تر از هر مساله‎اي هستند.

امام جمعه مشهد تاكيد كرد: چنين جريان‎هاي كه در خط ابتدال حركت مي‎كنند، حق ندارند از مملكت، دولت و مردم توقعي داشته باشند چرا كه عده‎اي جاني و مفسد هستند. كسي حق دارد مدال هنر و هنرمندي را از اين كشور دريافت كند كه هنر را در خط توسعه دين و اخلاق استخدام كند.

وي معيار ارزش و ضد ارزش را در همه مسائل، دين دانست و تاكيد كرد: هر آنچه كه حرام است، ضد ارزش است حتي اگر در قالب هنر و علم عرضه شود.

امام جمعه مشهد اضافه كرد: همه بايد توجه كنيم كه اگر جامعه بي‎دين شود، دشمن بر ما مسلط خواهد شد و سرنوشت ما از سرنوشت مرگ‎بار مردم بيچاره عراق وافغانستان بدتر خواهد شد.

نظر شما