يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۱۳۶۹۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۶
حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي:
يكي از اولياي الهي به من فرمودند به مردم بگوييد كه توبه عمومي كنند؛ چراكه بلاها تهديد مي‌كند. پس پرده را جدي بگيريد. آن زلزله سياسي كه پيش آمد عكس‌العمل برخي عمل‌ها بود و حالا اگر زلزله طبيعي هم در شهري مثل تهران پيش بيايد هيچ‌كس حريف اين بلاها نيست بلكه فقط قدرت خداست. پس خدا را ناراضي نكنيم، به هم ظلم و بي‌رحمي نكنيم، ظواهرمان را خداناپسند نكنيم و همه استغفار كنيم .

به گزارش شهر حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان اخير احمدي‌نژاد مبني بر احتمال وقوع زلزله در تهران اظهار كرد: چه كنيم كه زير آوارها نمانيم؟ چه كنيم كه گراني‌ها ما را از پا در نياورد؟ چه كنيم كه بي‌اعتمادي‌ها زندگي ما را متلاشي نكند؟ چه كنيم كه اضطراب‌ها،‌افسردگي‌ها و بيماري‌هاي روحي‌مان را كم كنيم؟ هيچ راهي جز اين‌كه در پناه دين زندگي كنيم و با فرمول‌هاي اخلاقي اسلام خود را تطبيق دهيم نداريم. 

 

وي افزود: به خدا قسم همه اين‌ها دلي با خدا و ائمه دارند، آدم‌هاي بدي نيستند ولي حديث داريم كه گاهي يك فرد را خدا دوست دارد ولي عمل او خدا را ناراحت مي‌كند. بسياري از بانوان كه در ظاهر وضعيت خوبي ندارند در گرفتاري‌هاي خود نذر مي‌كنند، دل‌شان براي امام رضا(ع) بي‌تابي مي‌كند، براي زيارت كربلا و مكه مي‌روند و امام‌زاده‌ها را قبول دارند ولي وقتي بيرون مي‌آيند توجه نمي‌كنند وقتي گناه صغيره تكرار شد تبديل به گناه كبيره مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: ‌اين نوع جاذبه‌هايي كه برخي بانوان و دختران در خود در بيرون از زندگي خصوصي ايجاد مي‌كنند، جواناني كه دل‌شان تكان مي‌خورد و به طغيان بوالهوسي كشيده مي‌شوند و بعد هم دامن‌هاي آن‌ها آلوده مي‌شود و زنا در جامعه زياد مي‌شود ، طبق روايات ما يكي از عواملي است كه علت بعضي از بلاياي ناگهاني به حساب آمده است. وقتي زنا توسعه پيدا كند زلزله فراوان مي‌شود.

 

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اين‌كه " گناه در جامعه زياد شده است" افزود: گناهان صغيره ـ مثل برخي بي‌توجهي‌ها كه برخي بانوان دارند، يا بعضا جواناني كه بر سر كوچه‌ها اذيت‌ها و چشم‌چراني‌هايي مي‌كنند و يا برخي از خانواده‌ها در سفرها رعايت اصول و ارزش‌هاي ديني را نمي‌كنند ـ زياد شده است.

 

صديقي  با بيان اين‌كه " مسامحه در كار مردم ظلم به مردم است" افزود: به تاخير انداختن حقوق شهروندان خيانت در امانت است. راهبري‌هاي قضات و غيرقضات اگر در مسير عدل نباشد، عكس‌العمل دارد. يكي از چيزهايي كه گراني و خشكسالي مي‌آورد، جور در امانت است. خارج شدن از مسير عدل در قضاوت‌ و داوري موجب مي‌شود كه خداوند باران خود را به موقع براي ما نفرستد. همچنين در روايات آمده است كه اگر ربا زياد شود زنا زياد مي‌شود و بلاياي ديگر نيز نازل مي‌گردد.

 

وي همچنين با ابرازنگراني از افزايش آمار طلاق در جامعه گفت: ازدياد طلاق بلاي خانمان‌سوز است. بالا رفتن سنين ازدواج بلاي خانمان‌سوز است و همه اين‌ها در زندگي دنيوي ما بدبختي و آثار منفي دارد و اضمحلال، زوال، ‌افسردگي و گرفتاري به دنبال دارد و همه اين‌ها جز با همت و عزم ملي همه‌جانبه ممكن نيست و مسوولان امر و ماموران دولتي نيز هر كدام در جاي خود بايد مراقبت‌هاي لازم را براي كاهش گناه به وجود بياورند. 

 

وي: اين آقاي رييس‌جمهور آمريكا كه سابقه كشورش در حمله اتمي يك سابقه ننگين و زشت است، نه مي‌توانند ملت‌ها را در ارتباط با سلاح‌هاي هسته‌يي برحذر بدارند چون خودشان رطب خورده‌اند، ‌آلوده‌اند و اينكاره هستند و نه حق دارند ديگران را مذمت كنند. كنفرانس‌هاي آن‌ها هم كنفرانس‌هايي تقلبي و توخالي است و همه مردم هم اين را مي‌دانند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان اخير اوباما گفت :تهديد آقاي اوباما هم يك حماقت محض و هم يك رسوايي آشكار است و هم با هيچ يك از موازين بشري ، مكتبي،‌ مذهبي ، حقوقي و قانوني سازگار نيست افزود:‌ ملت ما تابع آييني است كه حتي در مورد حيوانات هم مي‌گويد كه ميازار موري كه دانه‌كش است. ما حيات همه موجودات را در دين خود محترم مي‌دانيم و معتقديم اگر يك انسان بي‌گناه كشته شود گويا يك نسل كشته شده است ما كه يك فرد را از نظر ارزش‌گذاري را مساوي نسل مي‌دانيم، از آدم‌كشي شرم داريم و حرام مي‌دانيم پس اين حق را داريم كه بگوييم هسته‌يي صلح‌آميز براي همه و هسته‌يي نظامي براي هيچ‌كس.

 

وي همچنين با گراميداشت روز ارتش اظهار كرد:‌ ارتش ما ارتش نجات‌بخش، رهايي‌بخش و ارتش قرآن و امام زمان(عج) و فرمانده كل اين ارتش نايب امام زمان(عج) است. امروز به لطف خدا در همه عرصه‌ها ارتش ما در كنار سپاه ما جزو ارتش‌هاي قدرتمند، معتقد، باانگيزه، كمربسته براي حفظ و حراست از كشور و دستاوردهاي انقلاب است و ارادت و محبت ملت نسبت به آن‌ها قابل انكار نيست. 

 

وي همچنين به نامگذاري امسال با شعار همت مضاعف ،‌كار مضاعف اشاره كرد و گفت:‌ اين مساله از اساي‌ترين مسائل اخلاقي، عرفاني، ‌اقتصادي، ‌اجتماعي، سياسي و زندگي بشر است. تا همت نباشد، سنگ آرزو ندارد؛ لذا هميشه سنگ است. ملك‌ها به لحاظ رتبه نمي‌توانند از بشر بالاتر بروند؛ چراكه ملك آرزو و همت ندارد. ولي خداي متعال بشر را مجهز كرده است كه طلب ،‌ آرزو و همت داشته باشد. پس مي‌تواند از ملك جلو بزند.

 

صديقي در پايان اظهار كرد:‌ بايد تلاش كنيم كه فرهنگ ما فرهنگ وسيع فكر كردن، ‌بلندمرتبه بودن، همت عالي داشتن و كار را جهاد تلقي كردن، ‌بيكاري را ضد ارزش دانستن و كم‌كاري و بدكاري را ضدارزش تلقي كردن باشد. برخي كار زياد انجام مي‌دهد ولي كار بد انجام مي‌دهند و فقط مي‌خواهند بيلان بدهند و كيفيت كار را در نظر بگيرند. اين‌ها مسائلي است كه همه بايد به آن توجه كنند.

 

نظر شما