يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۷۶۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۱
دكتر قاليباف در جمع خبرنگاران :
شهردار تهران با بيان اين که شهرداران بايد همزمان با شوراهاي شهر به طور مستقيم توسط مردم انتخاب شوند،افزود :اين‌که انتخاباتي را براي 2 سال انجام دهيم به نظر من منطقي نيست و به نفع مجموعه شهرهاي کوچک و بزرگ کشور هم نيست که عمر شوراها دو سال باشد .

به گزارش خبرنگار «شهر»شهردار تهران در حاشيه مراسم افتتاح رسمي ايستگاه فرهنگسرا اشراق در توسعه شرقي مترو تهران در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات شوراي شهر و افزايش عمر شوراها گفت : عمر دو ساله براي فعاليت شوراها به نظر منطقي نيست زيرا تا شوراها شکل بگيرند ، کار خود را شروع کنند و شهردار منتخبشان را برگزينند سال بعد بايد از مديريت شهري خداحافظي کنند که اين موضوع به نفع شهرها و شهروندان در کشورما نيست .  

دکتر محمد باقر قاليباف  ادامه داد : اين‌که انتخاباتي را براي 2 سال انجام دهيم به نظر من منطقي نيست و به نفع مجموعه شهرهاي کوچک و بزرگ کشور هم نيست که عمر شوراها دو سال باشد .  

وي افزود : در حال حاضر در اين زمينه بعضي افراد معتقدند شوراهاي فعلي بايد عمرشان 2سال تمديد شود و بعضي ديگر بر برگزاري انتخابات جديد تاكيد مي‌ورزند و معتقدند که دوره شوراها 6 سال باشد. با اين وجود در نگاه اول به نظر مي‌رسد اگر عمر شوراها دو سال تمديد شود مناسب تر و به نفع مردم و شهرها است .  

قاليباف خاطر نشان کرد : همزمان شدن انتخابات رياست جمهوري با شوراها مي‌تواند از جهتي مثبت و از سويي ديگر مثبت نباشد. بايد در اين مورد مفصل صحبت شود و اکنون نمي‌توان در مورد آن به تفصيل صحبت کرد. اين موضوع بايد به صورت کارشناسي بررسي شود و مسير قانوني خود را طي کند .  

شهردار تهران با بيان اين که در گذشته نيز گفته بودم که معتقدم شهرداران بايد همزمان با شوراهاي شهر به طور مستقيم توسط مردم انتخاب شوند ، افزود : شهرداري‌ها بايد غير سياسي باقي بمانند و هيچ وقت حزبي نشوند و جز خدمت و رفاه مردم به چيز ديگري نينديشند .  

وي همچنين در مورد افتتاح ايستگاه فرهنگسراي اشراق از توسعه شرقي خط 2 مترو گفت : با افتتاح اين ايستگاه توسعه شرقي خط دو به انتها رسيد ، اما پس از افتتاح ترمينال جديد شرق در فازهاي بعدي ، اين خط با عبور از سطح زمين تا محل ترمينال جديد ادامه مسير خواهد داد.  

شهردار تهران تصريح کرد : امسال همچنين از خط 4 مترو حد فاصل شهيد کلاهدوز تا اکباتان در غرب بهره‌برداري مي‌شود که تمام تلاش خود را مي‌کنيم اين بخش از خط 4 تا مهرماه و پيش از آغاز سفرهاي دانش آموزي و دانشجويي تکميل و به بهره‌برداري برسد ، اما در هر صورت براساس برنامه‌ريزي هاي صورت گرفته بهره برداري اين خط تا منتهي اليه غربي شهر در اکباتان تا پايان سال انجام مي شود.


وي افزود : با توسعه غربي خط 4 ، مسافران خط 5 ( کرج - تهران) به غير از ايستگاه صادقيه مي توانند از ايستگاه جديد خط 4 که با اين خط تقاطع دارد براي ورود به شبکه داخلي مترو استفاده کنند که اين امر کاهش ازدحام در ايستگاه صادقيه و خط 2 را نيز به همراه خواهد داشت .


قاليباف درمورد برنامه‌هاي شهرداري براي توسعه فضاهاي سبز بدنه بزرگراه ها در سال جديد گفت : توسعه فضاي سبز در حاشيه و بدنه بزرگراه‌ها و ساماندهي مجموعه بزرگراه‌هاي شهر از اولويت‌هاي کاري امسال شهرداري تهران است ، همچنين ساماندهي رود دره ها نيز به عنوان مکان‌هايي گردشي وتفريحي با جديت دنبال مي شود .  

وي همچنين با تاکيد بر اين که در پيشرفت و توسعه شهر و انجام پروژه‌هاي مختلف مشارکت و همکاري مردم از اهميت بسيار بالايي برخوردار است ، افزود : تعامل شهروندان و شهرداري از مهمترين موضوعاتي است که در پيشبرد پروژه ها نقش دارد ، چنانچه اگر پروژه اي اعتبارات لازم را داشته باشد اما شهروندان براي اجرايي شدن آن همکاري لازم را با مديريت شهري نداشته باشند پروژه با مشکل مواجه مي شوند .  

وي خاطر نشان کرد : چنانچه به طور مثال درتوليد زباله هر يک از شهروندان اگر روزانه 100 گرم کمتر توليد کنند ، کار بزرگي براي شهروندان نيست ، اما تفاوت آن براي ما توليد چند صد تن زباله کمتر است.


نظر شما