يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۳۷
کد خبر: ۱۳۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۰
اعتياد در منطقه17يک معضل و مشکل اجتماعي است که تنها با نگاه علمي، تعامل و هم‌افزايي بين‌بخشي مي‌توان بر آن فائق شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 17 ، معاون امور اجتماعي و فرهنگي منطقه  در همايش بسيج پيشگيري  با بيان اين مطلب افزود:اعتياد در طول تاريخ گريبانگير جوامع بوده و امروز نيز مختص به يک کشور خاص نيست.

 سيد مرتضي موسوي که در سالن همايش‌هاي زمزم و در جمع بسيجيان،شوراياران و اقشارمختلف مردم سخن مي گفت با اشاره به راه‌اندازي مرکز فرآموز بهاران در منطقه افزود:هدف از راه‌اندازي اين مرکز دريکي از آسيب‌خيزترين محله‌هاي منطقه ،نشان دادن تفاوت زندگي مطلوب و نا مطلوب به کودکان با استفاده از روشهاي روان‌شناختي و بحث‌هاي محتوايي است.

 وي بابيان اين که امروزه جايگاه ايران در جهان به لحاظ ‌سرانه‌هاي بهداشت و سلامت جايگاه مطلوبي نيست گفت:در بين 180کشوري که وضعيت بهداشت و سلامت آن‌ها مورد بررسي قرار گرفته، ايران جايگاه نودونهم را دارد و اين بدان معني است که تلاش‌هاي بسيار بيشتري بايد انجام پذيرد تا ما به شرايط آرماني برسيم.

 معاون اموراجتماعي و فرهنگي منطقه با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري درزمينه تهاجم فرهنگي و جنگ نرم گفت:شرايط اجتماعي، از جمله بي‌کاري در به‌وجود آمدن بسياري ازآسيب‌هاي اجتماعي همچون اعتياد تاثير گذارند.به همين دليل شهرداري اگرچه متولي ايجاد اشتغال نيست اما با توجه به اهميت موضوع توجه خاصي به کار آفريني دارد.

 وي به تشکيل cboها وبرگزاري نشست هاي مشورتي محله محور در منطقه اشاره کرد و گفت:يکي از مهمترين موضوعاتي که در اين گروه‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد مسئله اعتياد است.مشکل اعتياد بدون مشارکت مردمي قابل حل نيست و نقش مردم دراين زمينه بايد جدي گرفته شود.

سرهنگ ابراهيمي جانشين فرمانده بسيج ناحيه ابوذر نيز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري درزمينه ضرورت حضور بسيجيان در ميدان و حفظ فضيلت ها ، اصالت ها و ارزشهاي انقلاب گفت:بسيجيان همواره ثابت کردند که مي توانند در ميدان هاي مختف از جمله مبارزه با مواد مخدر نقش سازنده ايفا کنند.

 وي به مشارکت خوب بسيج در طرح هاي واکسيناسيون اشاره کرد و افزود:در طرح هاي واکسناسيون بسيجيان به دور افتاده ترين نقاط کشور رفتند و با تفکري کاملا بسيجي دراين طرح ها مشارکت کردند.

نظر شما