يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۰۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
نقد، بررسی و معرفی کتاب «مِکیالُ المَکارم» در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
نقد، بررسی و معرفی کتاب مِکیالُ المَکارم در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیل فرهنگ و هنر ، فرهنگ سرای رسانه در دویست و نود وپنجمین نشست زرین قلم به نقد وبررسی از کتاب مِکیالُ المَکارم به نویسندگی سید محمد تقی موسوی اصفهانی می پردازد.

مکیال المکارم کتابی است با پیشینه صد ساله که توسط یکی از عالمان دین آشنا و شیفته امام مهدی ارواحنا فداه نگاشته شده است. نویسنده این اثر سید محمد تقی موسوی اصفهانی مشهور به فقیه احمدآبادی است که بعدها شهرتش را از نام این کتاب وام گرفت و همچنین وی از عالمان وارسته اصفهان و معاصر ناصرالدین شاه قاجار بود.

کتابش را به زبان عربی نوشت و در این سالیان اخیر به همت صاحب همتان، برای بهره مندی ما فارسی زبانان به فارسی بازگردان و منتشر شد و همچنان خواننده و خواستار دارد

متن این کتاب در ضرورت شناخت پیشوای زمانه و حقوق آن حجت الله غائب است . بزرگان دینی این کتاب را از بهترین و جامع ترین آثار مکتوب در موضوع دعا برای گشایش امر امام زمان عجل الله فرجه الشریف گفته اند

نویسنده بر اساس این باور که دعا اصلی بنیادین در نظام هستی است و سرنوشت و سعادت انسان وابسته به خواست و دعای اوست در این کتاب علاوه بر بازگویی محققانه این ضرورت ، نتایج فراوان دعای بر فرج امام عصر علیه السلام و اوقات و حالات و چگونگی دعا را هم بیان داشته است.

در ادامه سلسله نشست های زرین قلم به نقد ، بررسی ومعرفی کتاب مِکیالُ المَکارم به بهانه ایام میلاد حضرت صاحب الزمان علیه السلام و با حضور مهدی امین فروغی نویسنده ، مترجم و پژوهشگر ، دکتر مهدی قندی نویسنده و کارشناس حوزه مهدویت و دکتر سید محمد خردمند روانشناس و پژوهشگر حوزه دین به عنوان منتقدین این کتاب شریف و جمعی از اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه روز پنج شنبه ۲۶ بهمن ماه  ساعت ۹ الی ۱۱در فرهنگ سرای رسانه برگزار می شود.

علاقه‌مند برای حضوردر این جلسه می‌توانند به آدرس پاسداران ، خیابان گل نبی ، خیابان ناطق نوری ، میدان قبا حضور به هم رساند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۶۷۰۱۴۸۲ تماس بگیرند.



نظر شما