چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
از ميان مجموعه هايي كه مجوز دريافت نكرده‌اند،يك مجموعه نمايشنامه با نام «به بهانه آزادي» و«اتاق شماره 6» كه شامل چهار نمايشنامه من است ،مجوز چاپ دريافت كرده و به زودي منتشر مي‌شود.

«خسرو حكيم رابط» نمايشنامه نويس ايراني در گفت و گو با خبرنگار شهرضمن بيان اين مطلب گفت: كتاب‌هاي مجموعه «بي نقاب» كه شامل مصاحبه‌ها بود و چند كتاب ديگرم مجوز دريافت نكردند و تنها يك مجموعه نمايشنامه با نام «به بهانه آزادي »و «اتاق شماره 6» كه شامل چهار نمايشنامه من است ،مجوز چاپ دريافت كرده و به زودي منتشر مي شود.

حكيم رابط درباره اين مجموعه گفت: اين مجموعه شامل 4 نمايشنامه «به بهانه آزادي»،«اتاق شماره 6»،«بر آن ساز بي آواز دلتنگ» و «خرسي كه مي خواست خرس باقي بماند» به زودي از سوي نشر افراز منتشر مي‌شود.

حكيم رابط درباره انتخاب اين نمايشنامه‌ها در يك مجموعه گفت:چند نمايشنامه را به دلايل خاصي چاپ كرده‌ام.نمايشنامه«به بهانه آزادي» اولين نمايشنامه من است كه 45 سال پيش نوشته شده و هرگز به فكر چاپش نبودم اما به خاطر عناصرمثبت و منفي‌اي كه در اين نمايشنامه هست و الان جهان‌شمول شده و قابل بحث است ،به فكر چاپ اين نمايشنامه افتادم.اين كار مثل يك نقد بر ذهنيت خودم است و در مقدمه اين نمايشنامه كه ممكن است حتي ارزش چاپ نداشته باشد ،نوشته‌ام كه به چه دلايلي خواستم اين نمايشنامه چاپ شود.

حكيم رابط با اشاره به «اتاق شماره 6»كه در ايمن مجموعه هم هست ،گفت:آخرين نمايشنامه من«اتاق شماره 6»هم در اين مجموعه چاپ مي شود و همچنين نمايشنامه«خرسي كه مي خواست خرس باقي بماند»كه نمايشنامه راديويي برگرفته از داستاني است كه سالها پيش توسط ناصر ايراني ترجمه و براي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به صورت مصور چاپ شد.نمايشنامه ديگر در اين مجموعه ،«برآن ساز بي آواز دلتنگ» يك نمايشنامه قديمي است كه در كنار ديگر نمايش نامه ها به چاپ مي رسد.

خسرو حكيم رابط در پايان گفت:نام كتاب احتمالا «به بهانه آزادي» و «اتاق شماره 6»خواهد بود كه در حال حاضر آخرين ويرايشش را انجام مي دهم و درآينده اي نزديك منتشر مي‌شود.

نظر شما