سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۳۱
کد خبر: ۱۳۹۰۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 6 از برگزاري نشست‌هايي با عنوان «شب‌نشيني‌هاي فرهنگي بهاره» در ادامه سلسله نشست‌هاي ايمان و توانگري در فرهنگسراي سرو خبر داد.

«رضا دوستعلي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: سلسله نشست‌هاي «ايمان و توانگري» يكي از برنامه‌هاي شاخص سازمان فرهنگي هنري محسوب مي‌شود كه سال گذشته همزمان با ماه مبارك رمضان با موفقيت برگزار شد.

رييس فرهنگسراي سرو با بيان اينكه با بررسي نقاط ضعف و قوت برنامه‌هاي ايمان و توانگري در سال گذشته و جمع‌بندي آنها اين سلسله نشست‌ها با رويكردي جديد در فصل بهار آغاز مي‌شود، افزود: اين برنامه با عنوان «شب‌نشيني‌هاي فرهنگي بهاره» با هدف افزايش سطح علمي برگزاري محافل فرهنگي عمومي با استفاده از موضوعات جديد و كمتر پرداخته شده، افزايش سطح نشاط عمومي با ارائه برنامه‌هاي مفرح بين سخنراني‌ها و افزايش بهره‌وري مردم از اوقات تفريح هفتگي با زمانبندي مناسي براي اجراي برنامه‌ها جمعه‌هاي هر هفته از سوم ارديبهشت تا هفتم خرداد ماه به مدت 6 هفته برگزار مي‌شود.

وي اظهار داشت: اولين نشست از اين برنامه روز جمعه سوم ارديبهشت ماه از ساعت 18 تا 30/22 در سالن روباز فرهنگسراي سرو برگزار مي‌شود ضمن اينكه در ابتداي اين نشست هر بار يك فيلم سينمايي نيز پخش خواهد شد.

در اين نشست، «عليرضا شيري» عضو پژوهشكده علوم‌شناختي ايران درباره بي‌معنا شدن، قهرمان خويشتن بودن و مسووليت انسان بودن سخنراني مي‌كند. همچنين «حجت‌الاسلام برمايي» در بحث تربيت ديني و معنايابي در انديشه قرآن و نهج البلاغه، «حجت‌الاسلام شهاب مرادي» در بحث مسوول‌بودن در انديشه نبوي، بي‌اخلاقي و بي‌معنايي، «حجت‌الاسلام ادبي» در مورد عرفان اسلامي و معناي زندگي، عرفان و عرفان‌نمايان و آسيب‌شناسي عرفان‌نمايان سخنراني مي‌كنند. همچنين دكتر «حسن عشايري» در مورد زندگي عاقلانه، فرزانگي و فريفتگي و «سهيل رضايي» درباره مديريت رنج در اين برنامه به سخنراني مي‌پردازند.

دوستعلي گفت: سال گذشته در 11 نشست ايمان و توانگري به طور تقريب هر شب 800 نفر شركت كردند كه دركل اين برنامه 11 هزار و 500 مخاطب داشته است، امسال نيز علاقه‌مندان و مخاطبان بهتري را براي اين برنامه پيش‌بيني مي‌كنيم.

نظر شما