دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۲
کد خبر: ۱۳۹۲۸۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی در نخستین فعالیت هنری خود در سال ۱۴۰۳، کنسرتی بی‌کلام را برگزار می‌کند.
آغاز فعالیت‌های «نوای آفتاب» در سال جدید با موسیقی بی‌کلامبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر به نقل از ایرنا، امین سالمی رهبر ارکستر «نوای آفتاب» با اعلام این خبر اظهارداشت: نخستین اجرای این ارکستر در سال ۱۴۰۳، پنجشنبه- ۳۱ خردادماه- و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده گفت: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم، همیشه دغدغه‌ام این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند،‌ توانایی‌های ارکستر و اعضای آن نیز دیده شود چرا که عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوب بودن یا نبودن خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

سالمی افزود: ارکستر «نوای آفتاب» در سال ۱۴۰۲ در دو مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه «نوای آفتاب مهر» تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

 امین سالمی آهنگساز و رهبر ارکستر «نوای آفتاب»
این آهنگساز و رهبر ارکستر بیان کرد: قطعات اجرا، تنظیم و آماده شده است و تمرینات ارکستر «نوای آفتاب» از دهم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نحوه بلیت‌فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارکستر «نوای آفتاب» سال گذشته تاسیس شد و به مناسبت ماه‌ صفر و اربعین حسینی با اجرای «خلوتگه خورشید» به آهنگسازی و رهبری امین سالمی و خوانندگی مهیار شادُروان با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران طی ۶ شب به صورت سازمانی در تالارهای رودکی و وحدت روی صحنه رفت.

همچنین این ارکستر به رهبری امین سالمی و خوانندگی امیر رفعتی آبان ماه سال گذشته با بازخوانی و اجرای مجدد آثار و قطعات عاشقانه قدیمی و ۵۰ سال اخیر موسیقی ایران در رویال هال اسپیناس پالاس تهران به روی صحنه رفت.

منبع: ایرنا
نظر شما