يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۳۹۳۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸
رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: با توجه به طراحی و ارائه ۳۴۰ موضوع مختلف، پایان‌نامه و رساله‌های دانشگاهی نقد و مورد حمایت قرار می‌گیرند.
پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع اربعین حمایت می‌شود/ انقلاب و عاشورا به هم گره خورده‌اند
حجت‌الاسلام حمید احمدی با بیان اینکه بخشی از موضوعات در خصوص اربعین و انقلاب اسلامی است که مورد استقبال نیز قرار گرفته است، گفت: تاکنون حمایت از چاپ آثاری که در خصوص ترویج اربعین در بستر انقلاب اسلامی صورت گرفته است .

وی ادامه داد: در این میان یکی از رسالت‌ها در اربعین تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی است که قبل و بعد از آیین اربعین نشست‌های ویژه ای با دانشمندان این عرصه برگزار می‌شود.

احمدی با بیان اینکه در این ارتباط تاکنون توسط پژوهشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه معارف پروژه‌هایی طراحی، چاپ و حمایت شده است، گفت: قدم بعدی در این عرصه ترویج، چاپ و نشر مقالات و کتاب این در این زمینه در سطح بین الملل است .
پایان‌نامه‌های دانشگاهی با موضوع اربعین حمایت می‌شود/ انقلاب و عاشورا به هم گره خورده‌اند
حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: بسیاری از نویسندگان خارجی بر این عقیده هستند که تاریخ اوج انقلاب اسلامی ایران در ایام محرم و صفر است؛ در هر کجا نامی از شعائر حسینی برده شود نام انقلاب اسلامی نیز به دنبال آن خواهد بود

احمدی تصریح کرد: صاحبان قلم باید بدون جانبداری خاص پیوستگی دو موضوع عاشورا و انقلاب را بیان کنند زیرا به هر میزان که انقلاب اسلامی را در جهان مطرح کنیم مبانی و مکتب سیدالشهدا (ع) را مطرح کرده ایم.

وی اظهار داشت: اربعین از گذشته وجود داشته است اما در عصر جدید به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت دچار تحولی عظیم شده است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: در واقع انقلاب اسلامی و این حرکت مردمی به عنوان یک پدیده عظیم جهانی مدیون یکدیگر هستند؛ فرهنگ انقلاب اسلامی به نهضت عاشورا گره خورده و قابل جداکردن از هم نیستند.

منبع: ایرنا
نظر شما