سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۳
کد خبر: ۱۳۹۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
چهاردهمین نشست «بچه‌های رستا» به مناسبت روز ملی خلیج فارس یکشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور نوجوانان در کتابخانه هفت چنار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ چهاردهمین نشست گفت‌وگو محور نوجوانان از سری برنامه‌های بچه‌های رستا در منطقه ۱۰، با عنوان «تا همیشه» و موضوع «غرور ملی، مهم‌ترین سازه‌ی هویت ملی نوجوان»، به مناسبت روز ملی خلیج فارس، روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه در کتابخانه هفت چنار با حضور جمعی از نوجوانان علاقه‌مند و راحله حدیدی روان‌شناس و فعال فرهنگی و تربیتی در حوزه‌ی نوجوانان به همراه سارا کرکوتی رییس کتابخانه هفت چنار برگزار شد.

حدیدی سخنانش را با تمرکز بر عزت نفس ملی آغاز کرد و گفت: عزت نفس ملی یعنی به ایرانی بودن خود افتخار کنیم و یادمان باشد تاریخ ملت ایران نشان می‌دهد این ملت، در دوره‌های مختلف تاریخی، در عرصه‌های مختلف پزشکی، اختر شناسی، ریاضیات و ... پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: مرزها و حتی آب و خاک این کشور هم عزت نفس است و نمونه بارز آن خلیج همیشگی فارس است. روز خلیج فارس برای ما تنها یک نام نیست،  خلیج فارس یک موهبت طبیعی، سرشار از منابع زیستی و غیر زیستی است. خلیج فارس با تمامیت ارضی ما گره خورده است و هریک از ما  در برابرحفظ تمامیت ارضی ایران و ثروت‌های طبیعی و تاریخی و فرهنگی آن مسئولیم. در مجموع، خلیج‌فارس از نظر جغرافیای سیاسی، استراتژیک، انرژی و تاریخ و تمدن یک پهنه آبی مهم و حساس در دنیا محسوب می‌شود و در حدود ۳۰ درصد نفت جهان نیز از منطقه خلیج‌فارس تأمین می‌شود.

حدیدی گفت: در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن، دلاورمردانی بسیار، با نثار جان خویش از این مرز پرگهر در برابر هجوم دشمنان پاسداری کرده و می‌کنند، شما نوجوانان نیز باید با اتحاد و همدلی و افزایش دانش و آگاهی از مرز وبوم خود دفاع کنید و این دفاع در دوران شما در جنگ نرم تعریف می‌شود.

در ادامه یکی از نوجوانان حاضر در جمع از جنگ نرم پرسید و ایشان گفتند: امروزه میدان جنگ از دنیای واقعی به عرصه مجازی تغییر کرده است، جنگی موسوم به جنگ نرم که دشمنان با تولید محتواهای زیبا به دنبال تحول  فرهنگی و نابودی ارزش‌های مردم ایران هستند پس با تقویت مهارت ها و کسب دانش و اتحاد در جهت آبادانی و کمک به همنوعان خود کوشا باشیم.

حدیدی در پاسخ به سوال یکی از نوجوانان که علاقمند به مهاجرت بود، گفت: گفتند بروید کسب تجربه کنید و بیاموزید و برگردید که ما در کنارشما هستیم و این وطن به شما احتیاج دارد. 

ایشان در پایان این گفت و گوی صمیمانه با نوجوان‌ها گفت: وقت خود را کمتر در شبکه های مجازی بگذرانید و سعی و تلاش کنید که بیاموزید و تجربه کسب کنید . چرا که شبکه های مجازی چیزی جز تبلیغات ظاهری نیست و این هم تجارتی سودمند برای دشمنان این مرز و بوم و شما نوجوانان است.

نوجوانان علاقه‌مند به شرکت رایگان در این برنامه می‌توانند هر دو هفته یکبار به نشانی: میدان بریانک خیابان شهید دعوتی.خیابان حسام الدین. کوچه شهید محقق بوستان ناظمی مراجعه کنند یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن: 55787700 تماس بگیرند.
نظر شما