دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۵۶
|
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۰
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري يک کلاهبردار با 40 ميليون تومان کلاهبرداري خبر داد.

به گزارش خبرگزاري شهرسرهنگ محمديان در تشريح اين خبر گفت: در چهاردهمين روز دي ماه سال گذشته پرونده اي تحت عنوان کلاهبرداري با شکايت هفت نقر از شهروندان تهراني و متعاقب دستور قضايي بازپرس شعبه هفتم دادسراي ناحيه 16 تهران، از طريق کلانتري 152 (خاني آبادنو) به منظور رسيدگي تخصصي به اداره چهاردهم (مبارزه با کلاهبرداري) پليس آگاهي ارسال شد.

وي افزود: در تحقيقات انجام شده شاکيان که در محله هاي "دولتخواه" ،‌ "نازي آباد" و "ابوذر" (فلاح) فروشنده مواد غذايي بودند، اظهار کردند که دو نفر به نام هاي "بشارتي" و "عبداللهي" به مغازه هاي آنها مراجعه کرده و طي چند مرحله خريد مواد غذايي و خوراکي از آنها کلاهبرداري کرده اند.

محمديان در تشريح فعاليت کلاهبرداران اظهار داشت: اين افراد پس از چند مرحله خريد مواد غذايي به صورت نقدي و جلب اعتماد فروشندگان در فرصتي مناسب براي خريدي چند ميليوني به آنها مراجعه مي کنند که در مرحله آخر با خريد مجموعاً 40 ميليون تومان مواد غذايي از شاکي ها، اقدام به پرداخت چک جعلي کرده و متواري مي شوند.

رييس پليس آگاهي توضيح داد: هنگامي که فروشندگان براي نقد کردن چک ها به بانک مراجعه مي کنند متوجه جعلي بودن چک ها شده و شکايت مي شوند.

وي ادامه داد: با ارجاع پرونده شکايت از کلانتري به اداره آگاهي، تحقيقات کارآگاهان به صورت گسترده آغاز شده و با تفحص در موارد مشابه چنين کلاهبرداري هايي، اقدام به يافتن ردي از متهمان مي کنند که اين کار در تاريخ 26 فروردين ماه امسال نتيجه داده و پليس موفق مي شود يکي از اين دو کلاهبردار به نام "بشارتي" را در "شهرک خاني آباد" شناسايي و در عملياتي موفقيت آميز دستگير نمايد.

سرهنگ محمديان عنوان داشت: در بازجويي به عمل آمده، متهم صراحتاً به جرم خود اقرار کرده و از سوي مراجعه قضايي براي نامبرده قرار قانوني صادر و تحت نظر قرار گرفت.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در پايان با اعلام اينکه تحقيقات براي دستگيري متهم دوم ادامه دارد، به شهروندان توصيه کرد: يکي از شگردهاي کلاهبرداران به اين صورت است که با چند بار خريد جزيي از فروشندگان کالا و خدمات، اعتماد طرف مقابل را جلب کرده و در موقعيتي مناسب با خريد کلي با مبلغ بالا اقدام به کلاهبرداري کرده و متواري مي شوند.


نظر شما