دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
پيام دکتر قاليباف به مناسبت روز پرستار :
شهردار تهران در پيامي به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زينب(س) و روز پرستار تصريح کرد : پرستاران مصاديق سربازان محبت‌آفرين و انسان‌ساز جامعه کنوني ما هستند؛ چرا که جامعه با نظاره و درک فضيلت‌هاي آنان همچون گذشت، بخشش، ايثار و همدلي روح انساني مي‌يابد .

به گزارش «شهر» متن کامل پيام دکتر محمد باقر قاليباف به مناسبت روز پرستار بدين شرح است :


سالروز ميلاد حضرت زينب(س) ؛ بانوي بزرگ اسلام ، پرستار تمام نيکي‌ها و پاسدار ارزش‌هاي فرهنگ عاشورا و همچنين «روز پرستار»؛ روز جاري عاطفه‌ها، درخشيدن ايمان در قلب‌هاي مهربان و روز افتخار انسان به انسانيت را تبريک عرض مي‌نمايم.


اعتقاد دارم آموزه‌هاي مبتني بر اسلاميت و ايرانيت به ما مي‌آموزد که ديانت بدون محبت کامل نيست و پرستاران مصاديق سربازان محبت‌آفرين و انسان‌ساز جامعه کنوني ما هستند؛ چرا که جامعه با نظاره و درک فضيلت‌هاي آنان همچون گذشت، بخشش، ايثار و همدلي روح انساني مي‌يابد و مقام معظم رهبري تعبيري زيبا در همين خصوص دارند که مي‌فرمايند:«اين حرفه پرستاري، ترکيب عجيبي است... از يک سو ترکيبي است از رحمت و عطوفت و مهرباني و واقعيت و از سوي ديگر دانش و معرفت و تجربه و مهارت» لذا قدرداني از آنها، پاسداشت تمامي خوبي‌ها و وظيفه اي ديني و ملي است.

تاکيد مقام معظم رهبري در همت مضاعف و کار مضاعف در تامين سلامت و شعار سال جاري سازمان جهاني بهداشت با عنوان «شهرنشيني و سلامت» شهرداري تهران را بر آن داشت تا با راهبرد خدمت صادقانه و کارآمدي خردمندانه در راستاي شخصيت‌بخشيدن به سرمايه‌هاي اجتماعي شهر نظير سرمايه اجتماعي سلامت شهري گام بردارد و در اين راه پرستاران بازوان پرتواني براي تحقق اين امر مي‌باشند.


اعتقاد بنده بر اين است برخورداري از شهري سالم و شهرونداني سالم از مطالبات اجتماعي شهروندان و زمينه‌ساز تحقق اهداف دهه چهارم است که مسئوليت تحقق آن بر عهده همه نهادها و شهرداري تهران است اميدوارم در اين راه پرستاران گرامي، نخبگان علمي و عملي جامعه پزشکي دستگيرمان باشند و در پايان آرزوي سلامت و بهروزي تمامي ايرانيان عزيز را از خداوند قادر متعال خواستارم.


نظر شما