يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۴۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
پس از گذشت يک هفته از بحران؛
پس از گذشت يک هفته از بحران هوايي که کم کم تمام صنايع اروپا را تحت تاثير خود قرار داد و تا آستانه فلج شدن اين قاره پيشروي کرد،مقامات حمل و نقل اروپا اجازه دادند تا تعداد محدودي از پروازها صورت گيرد تا شايد کمي از فشار رسانه‌ها و افکار عمومي ناشي از بي نظمي بوجود آمده کاهش يابد.

به گزارش «شهر» از آسوشيتدپرس، مسئولان اوپايي مي‌گويند اميدوارند که تا چند روز آينده تا 60 درصد از پروازهاي برنامه‌ريزي شده انجام گيرد و وضعيت کمي بهبود يابد.البته فرودگاه‌هاي مهمي مانند فرانکفورت يا شارل دوگل و هيثروي لندن همچنان بلاتکليف مانده‌اند.

آتشفشان ايسلند همچنان به فعاليت خود ادامه مي‌دهد و کارشناسان هواشناسي اعلام کردند؛توده‌اي جديد از ابر خاکستري تشکيل شده در ايسلند در حال نزديک شدن به انگليس است،اين مساله دوباره باعث نگراني کارشناسان و مسئولان هوايي شده است.

بحران يک هفته اخير،تاثيرات اقتصادي جبران‌ناپذيري در سراسر جهان داشته است؛برخي بازارهاي سهام سقوط کرده‌اند، شرکت هاي خودروساز مانند نيسان اعلام کردند،به علت اينکه لوازم مورد نياز مونتاژ خودرو را در اختيار ندارند توليدش را کاهش داده است،صنعت گل کنيا ضرر زيادي از بسته ماندن فرودگاه‌ها متحمل شده و حتي اين وضعيت مسابقات ورزشي را هم تحت تاثير قرار داده است.

چنانکه تيم فوتبال «بارسلونا» که قصد انجام ديداري با تيم اينترميلان را داشت،مجبور شد تا بازيکنانش را از طريق اتوبوس و طي مسيري نهصد کيلومتري به محل برگزاري مسابقه برساند که امري نامعمول در اروپاست.يوفا تاکيد دارد که به رقم وضعيت بحراني جوي،مسابقات فوتبال بايد به موقع برگزار شود.

هرچند كه باخت سنگين شب گذشته اين تيم باعث شد تا «پپ گوارديولا» سرمربي بارسلونا همين موضوع را در نشست خبري بعد از مسابقه به عنوان بهانه‌اي جدي دراختيار داشته باشد.

ضررمالي شرکت‌هاي هواپيمايي بر اثر لغو پروازها اکنون از مرز يک ميليارد دلار گذشته است.شرکت‌هاي هوايي معتقدند که اروپا نگراني بيهوده‌اي در مورد خطرناک بودن پرواز در اين شرايط دارد،اما مسئولان اروپايي مي گويند که نمي‌توانند تن به خطر بدهند.

با اين حال آن‌ها مي‌گويند به زودي 3 منطقه هوايي پرواز آزاد، پرواز ممنوع و منطقه محدود شده پرواز معين خواهند کرد.

اتحاديه حمل و نقل هوايي «ياتا» در اطلاعيه‌اي رهبران کشورهاي اروپايي را بابت وضع موجود مواخذه کرده و اين بحران بي سابقه در 100 سال گذشته را خجالت‌آور دانسته است.

نظر شما