دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۱۲۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۸
بايد عرصه را براي فعاليت و تجربه اندوزي جوانان باز گذاشت و آنها را تشويق کرد تا در نتيجه،دست به کارهاي خلاقانه‌تري بزنند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي سيزدهمين جشنواره بين المللي تئاتر دانمشگاهي، جمشيد مشايخي پيشکسوت تئاتر، سينما و تلويزيون با بيان اين مطلب گفت: فرزندان جوان ما با نيت پاک و براي پيشرفت کشورمان به دانشگاه مي روند و اميد دارند که پس از فارغ التحصيلي در صحنه حرفه اي تئاتر حضور پيدا کنند و آثار نمايشي مورد علاقه اشان را اجرا کنند.

وي افزود: وقتي يک اثر نمايشي را اثري هنري معرفي مي کنيم بدين معني است که براي پيشرفت جامعه موثر است، بنابراين جوانان هنرمند ما آثار خود را هنري معرفي مي کنند و چنانچه نسبت به ايشان بي توجهي صورت گيرد سرخورده مي شوند و کارشان را تغيير مي دهند.

مشايخي تأکيد کرد: براي جشنواره تئاتر دانشگاهي بايد تبليغ درست صورت گيرد تا عموم مردم بدانند که چنين جشنواره اي وجود دارد.

اين بازيگر برجسته تئتر و سينما تصريح کرد: عزيزاني که در دانشگاههاي مختلف در رشته تئاتر مشغول به تحصيل هستند، پس از فارغ التحصيلي مي بايست در کنار کارگردانان بزرگ به فعاليت بپردازند تا آموخته هاي دانشگاهي ايشان در کنار تجربه اندوزي اشان عملکردي مطلوب بوجود بياورد.

اگر بدون حب و بغض بنگريم در مي يابيم که در دنياي حرفه اي تئاتر، هنرمندان فعال در اين حيطه مي بايست بصورت کامل بر هنر تئاتر مسلط باشند.

وي خاطرنشان کرد: با تمام احترامي که براي دانشجويان عزيز قائلم بايد بگويم که در دانشگاه از نظر تئوري مي توانند به طور کامل کسب دانش تئاتر داشته باشند ولي از نظر عملي بايد در حيطه فعاليت حرفه اي تئاتر حضور داشته و کسب تجربه کنند و هنر خود را به عموم مردم ارائه کنند.

مشايخي با بيان اينکه دانشجويان عزيز مي توانند مدعي شوند که قصد دارند هنر تئاتر کشورمان را بهتر و مطلوب تر از گذشته ارائه کنند گفت: تمامي دانشجويان بايد بهتر از نسل من عمل کنند و اشتباهات ما را تکرار نکنند و چنانچه از نسل گذشته دانش و اگر عملکرد بهتري نداشته باشند جاي تاسف است.

وي تصريح کرد: از سوي ديگر مي بايست شرکت کنندگان در اين جشنواره به حق جايزه بگيرند، همچنين بايد بياموزيم که اگر کسي در اين جشنواره موفق به کسب جايزه شد ما نيز از خوشحالي او خوشحال شويم. به خاطر دارم هرگاه جهان پهلوان تختي در مسابقه اي پيروز مي شد شادي زيادي نمي کرد چراکه از غم حريف مغلوب آزرده بود. ما بايد بدانيم که اين جوايز براي پيشرفت هنر تئاتر است و نبايد حس منيت در وجود ما شکل بگيرد.

سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر دانشگاهي ايران 10 تا 18 ارديبشهت ماه برگزار مي‌شود.

نظر شما