دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۴۲۱۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴
معاون امور حقوقي، مجلس و بين‌الملل وزير كشو از فعاليت ستادهاي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور در 30 استان كشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاري شهرمهدي محمدي فرد با بيان اين مطلب افزود:با اين اقدام تحرك خوبي در جهت استفاده از اين سرمايه در مناطق مختلف كشور ايجاد شده است.

وي دربازديد از مركز شبانه روزي رسيدگي به امور ايرانيان خارج از كشور با تاكيد بر اينكه اين مركز به عنوان يك نهاد فراملي مي‌تواند از سرمايه اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مهاجرين ايراني استفاده نمايدگفت:به منظور تقويت بيشتر اين فعاليت ها ،در 30استان كشور ستادهاي رسيدگي به امور ايرانيان نيزبا مسئوليت استانداران ،تشكيل داده است.

معاون وزير كشور با اظهار به اينكه اين مركز مي‌تواند نگاه رايج به ايرانيان مهاجر را اصلاح نمايد اظهار داشت: غفلت بزرگي در سالهاي گذشته داشتيم كه به نحو مطلوبي از توان اين سرمايه‌هاي ملي استفاده نكرده‌ايم.

وي با اشاره بر اهميت سفر وزير كشور به همراه 4 استاندار به كشور قطردر جهت توسعه اين استانها گفت: دراين سفركه اسفند ماه سال گذشته انجام پذيرفت تعدادي از سرمايه‌گذاران قطري و ايراني ساكن آن كشور آمادگي خود را جهت سرمايه‌گذاري در كشورمان اعلام كردند.

معاون وزير كشور گفت:دراين سفر مسائل ومشكلات ايرانيان با مسئولين قطري مطرح گرديد كه درنتيجه توافق شد مجوز 25 هزار ويزا به ايرانيان جهت سفر به آن كشور صادر گردد.

محمدي فرد تصريح كرد: به لحاظ سابقه تمدني ايران، عمق استراتژي كشورمان در منطقه تاثير گذار است.

وي گفت: در سفر آينده وزيركشور به جمهوري آذربايجان كه اواسط ارديبهشت ماه صورت مي‌پذيرد ، استانداران استانهاي گيلان، اردبيل آذربايجان شرقي و غربي و صدها نفر از بازرگانان، تجار و سرمايه‌گذاران بخش خصوصي وي را همراهي مي‌نمايند.

معاون وزير كشور افزود: اميدواريم در اين سفر زمينه تعامل ايرانيان ساكن اين كشوربيش از پيش فراهم گردد.

نظر شما