دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۴۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۳
گزارش «شهر» از نمايش‌هاي در حال اجرا؛
در هفته‌اي كه گذشت، همزمان با آمدن ارديبهشت ماه،مجموعه تئاتر شهر ميزبان دو نمايش تازه «پروفسور بوبوس» و «شهر بدون آسمان» شد،«خواب‌هاي خاموشي» تا 8 ارديبهشت در مولوي ماند،«آنتيگون در سرزمين عجايب»به ايرانشهر آمد و بقيه تالارهاي نمايشي به اجراهاي پيشين خود ادامه دادند.

به گزارش خبرنگار شهر،«شهر بدون آسمان» نوشته پوريا آذربايجاني و با كارگرداني كيومرث مرادي بر صحنه است.

در اين نمايش كه با تركيب تئاتر و ويدئو- سينما روي صحنه مي‌‌رود فاطمه نقوي، پانته‌آ پناهي‌ها، ستاره پسياني و نازگل نادريان به ايفاي نقش مي‌پردازند.

نمايش «شهر بدون آسمان» هرروز به جز شنبه‌ها از ساعت 18 به مدت 60 دقيقه در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روي صحنه مي‌رود.

تالار «اصلي» مجموعه‌ تئاتر شهر از روز 29فروردين ماه ميزبان اجراي نمايش «پروفسور بوبوس» نوشته الكسي فايكو است كه با كارگرداني آتيلا پسياني شد.  

در اين نمايش كه جديدترين اثر گروه تئاتر «بازي» است،بازيگراني همچون رضا كيانيان، فاطمه نقوي، ليلي رشيدي ،ستاره پسياني ، بابك حميديان، هانيه توسلي و مهدي بجستاني و خسرو پسياني بازي مي‌كنند. اين نمايش راس ساعت 20 به صحنه مي رود.

مسعود دلخواه هم از 20 فروردين نمايش «خدا در آلتونا حرف مي‌زند» را به صحنه برد. متن اين نمايش را محمد ابراهيميان نوشته و بهزاد فراهاني، محبوبه بيات، كاظم بلوچي به همراه چند بازيگر ديگر نقش‌هاي گوناگون آن را ايفا مي‌كنند .

تالار «سايه» هم همزمان ميزبان نمايش «مكبث» نوشته ويليام شكسپير و كار رضا ثروتي شده است. اين به عنوان اثر برگزيده دانشگاهي در جشنواره بيست و هشتم تئاتر فجر اجرا شد.

اما كارگاه نمايش از 18 فروردين ماه ميزبان نمايش «11:11» نوشته حسن برزگر و كار مشترك ركسانا بهرام و برزگر است كه ساعت 19:30 در اين تالار اجرا مي‌شود.


«آنتيگون ،در سرزمين عجايب»

نمايش «آنتيگون درسرزمين عجايب» به كارگرداني پوپك هيدجي بر صحنه تماشاخانه ايرانشهر آمد. اين نمايش که اثر برگزيده يازدهمين جشنواره بين‌المللي عروسکي دانشجويان است با حمايت معنوي هنرمنداني چون مرضيه برومند و حميد جبلي به صحنه مي‌رود.

«آنتيگون در سرزمين عجايب» تلفيقي از بازيگر و عروسک آماده شده و اقتباسي آزاد از آنتيگونه سوفوکل، آثار بيژن مفيد و ترانه‌هاي فولکلوريک است. بازيگراني چون عرفان ابراهيمي، ماهيار قوتي، الهام سلامت شريف، نسرين خنجري و پوپک هيدجي در اين نمايش به ايفاي نقش مي‌پردازند.

اين نمايش تا 31 ارديبهشت‌ماه ساعت 19 روي صحنه است.

همچنين در تماشاخانه ايرانشهر دو نمايش «به خاطر يك مشت روبل» و «مكاشفه در باب يك مهماني خاموش» كه از سال پيش بر صحنه امده بودند،همچنان اجرا مي شوند.

نمايش «به خاطر يك مشت روبل» كه كاري از گروه تئاتر «ليو» است از 15 فروردين ماه با كارگرداني حسن معجوني راس ساعت 20 در سالن شماره يك و نمايش «مكاشفه در باب يك مهماني خاموش» كه محصول كارگاه تئاتر ايران است به كارگرداني رضا حداد از 17 فروردين ماه راس ساعت 20:30 در سالن شماره دو اين تماشاخانه بر صحنه رفته اند.


«اگر شبي از شبهاي تهران..»در خانه نمايش 

و اما نمايش«اگر شبي از شبهاي تهران مسافري است به كارگرداني علي شمس از 18 فروردين در خانه نمايش اداره تئاتر بر صحنه رفته است. اين نمايش راس ساعت 18:30 به صحنه مي‌رود.اين نمايش با مضمون طنز و ايفاي نقش بازيگراني چون وحيد آقاپور، علي فلاحت پيشه، روح الله کمالي از 15 فروردين در خانه نمايش اداره برنامه‌هاي تئاتر به ديد اجراي عموم گذاشته شده است.


«خوابهاي خاموشي» در مولوي تمديد شد

تالار مولوي از 17 فروردين ميزبان اجراي 3 نمايش‌ از ايثار ابو محبوب،ساناز بيان و فرزين ريحاني است. در تالار اصلي اين مجموعه نمايش «خوابهاي خاموشي» به نويسندگي مشترك ساناز بيان و امير كيانپور و با كارگرداني مشترك كاظم سياحي و بيان تا 8 ارديبهشت تمديد شد. اين نمايش پيش از اين در اسپانيا و هلند اجرا شده و جوايزي همچون جايزه سوم متن و اثر خارجي برگزيده از نگاه تماشاگران را دريافت كرده است و حال پس از دو سال توانسته در ايران نوبت اجراي عمومي بگيرد.

در اين نمايش بازيگراني چون كاظم سياحي، افسانه صرفه‌جو، سروناز نانكلي، آيه كيانپور و امير آساني بازي‌ مي‌كنند.

همزمان با اجراي اين نمايش، «فاصله‌هاي تاريك ستاره‌ها»،به نويسندگي آزاده شاهميري و كار ايثار ابومحبوب ديگر نمايشي است كه از 17 فروردين‌ماه 89 در تالار اصلي مولوي به صحنه رفته است.

اين نمايش كه پيش از اين با نام «پوست سياه صورتك‌هاي سفيد» در جشنواره دانشگاهي به صحنه رفته جزء آثار برگزيده اين جشنواره است كه جايزه نمايشنامه را هم دريافت كرده است.

در اين نمايش بازيگراني چون وحيد آقاپور، رامين سياردشتي، محمدرضا نجفي، پريسا محمدي، فريد كشكولي و الهام حيدري و ... بازي مي‌كنند. اين نمايش هم از 17 فروردين راس ساعت 30/20اجرا مي‌شود.

نمايش«من-هملت-تو» به كارگرداني فرزين ريحاني راد در ساعت 30/19 در تالار كوچك بر صحنه مي رود. در اين نمايش تمرکز بر روي هملت به عنوان شخصيت اصلي اثر است و به ارتباط او با مادرش "گرترود" و نامزدش "افليا" مي پردازد. سجاد حميديان، ژيلا آل رشاد، اميد عسگري، محمد کريمي خالي، علي صنعتي، حسين نام آور، حسين کريمي و آيدين نهايتي نقش آفرينان اين اثرهستند.


تالار هنر و دو نمايش تازه

تالار هنر اين روزها ميزبان دو نمايش «ديگ ديگو»و «روياي باراني»است.«ديگ ديگو» نوشته و كار حسين مزيناني است كه هر روز راس ساعت 30/17 بر صحنه مي رود و«روياي باراني» نوشته جعفر مهياري و با كارگرداني پرستو گلستاني در ساعت19 اجرا مي شود.


نمايش سياه بازي در سنگلج

نمايش «بهرام و گل اندام»نوشته و كار حسن عظيمي اين روزها برصحنه تالار سنگلج است. در اين نمايش كه با همراهي موسيقي زنده اجرا مي‌شود، بازيگراني چون مجيد فروغي، ستوده حيدري، هما مكرمي، كامبيز طلايي، اكرم بردسيري، عزت انجامي، احمد محرابي، حسن عظيمي، علي صادقي خواه، جواد گلريز، امير رستگاري و ... حضور دارند.

همچنين عنايت خادم بشري نوازنده سه تار، ياسر بيات نوازنده كمانچه و آرمان وكيلي نوازنده ضرب خواهند بود. اين نمايش كه هر روز جز شنبه ها درساعت 19 اجرا مي شود.

حسن عظيمي از جمله کارگردانان بنام نمايش هاي سنتي ايراني است که تاکنون در چند جشنواره بين المللي حضور داشته است.

نظر شما