دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۴۵۲۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۹
رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران
در يك ديدگاه مي‌توان طبيعت را با گسترش بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، ساماندهي‌ رود دره‌ها و انجام فعاليت‌هاي زيباسازي به درون شهر آورد كه به اين ترتيب با ايجاد چنين فرصت‌هايي از ناهنجاري‌هاي شهروندان نيز كاسته مي‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد‌هادي حيدر‌زاده امروز در مراسم دوازدهمين دوره جشنواره لاله‌ها، فاصله‌ گرفتن انسان‌ها از طبيعت را دليل اصلي وجود ناهنجاري اخلاقي و اجتماعي در شهرها دانست و اظهار كرد: به همين دليل بسياري مديران تيزبين شهري همواره به دنبال فرصت‌هايي هستند تا فاصله بين شهروندان و طبيعت را كم كنند تا بتوانند سرمايه اجتماعي خود را افزايش داده و مشاركت مردمي را جلب كنند.

 رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه براي ايجاد پيوند شهروندان با طبيعت دو راهكار وجود دارد گفت: در يك ديدگاه مي‌توان طبيعت را با گسترش بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، ساماندهي‌ رود دره‌ها و انجام فعاليت‌هاي زيباسازي به درون شهر آورد كه به اين ترتيب با ايجاد چنين فرصت‌هايي از ناهنجاري‌هاي شهروندان نيز كاسته مي‌شود.

وي افزود: از ديدگاه ديگر مي‌توانيم شرايطي را فراهم آوريم كه شهروندان به بازديد از طبيعت اطراف شهر ترغيب شوند كه اين اقدام نياز به اقداماتي از جمله شناسايي ظرفيت‌هاي طبيعي شهر دارد.

حيدر‌زاده گفت: به همين منظور طرح جامع اكو‌توريسم شهر تهران تكميل شده و قرار است اين طرح در ديگر كلان شهرهاي كشور نيز ايجاد شود.

وي اظهار كرد: اگر مناطق زيباي اطراف كلان شهر تهران شناسايي و ساماندهي شود مي‌توانيم با ظرفيت سازي و ايجاد چنين فرصت‌هاي طبيعي نتايج مطلوبي در مديريت بهتر شهر به دست آوريم و همچنين به سرمايه‌هاي اجتماعي شهر بيفزاييم.

 وي گفت: حضور بخش خصوصي در اين زمينه مي‌تواند بسيار موثر باشد و بايد به طور قطع در فعاليت‌هاي خود به اين موضوع توجه كنيم. وي افزود: حضور و فعاليت بخش خصوصي در بسياري از امور مي‌تواند راهگشا باشد. از سويي ديگر بخش دولتي نيز بايد به بخش خصوصي اطمينان كند.

وي تصريح كرد: هم‌اكنون در شهرداري تهران اقدامات جدي در اين زمينه صورت گرفته كه از جمله آن مي‌توان به واگذاري امور و مديريت محلات به مردم اشاره كرد.

نظر شما