دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۴۶۳۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
ميرحسين کروبي و مهدي کروبي با يکديگر ديدار نوروزي داشتند.

روزنامه رسالت، گزارش اين ديدار را حول محورهاي ذيل منتشر کرد:

کروبي و موسوي با انتقاد از عملکرد خاتمي در قبال جنبش سبز براي ايجاد التهابات سياسي به وحدت رسيدند! موسوي که پس از گذشت35 روز از عيد نوروز روز دوشنبه به ديدار نوروزي کروبي رفته بود براي سالگرد بيان دروغ بزرگ خود به مشورت و رايزني با کروبي پرداخت. 


اخبار رسيده از اين جلسه حاکي است اين دو کانديداي شکست خورده در اين نشست توافق کرده اند براي روز22 خرداد تجمعي راه اندازي کنند تا مجددا دروغ بزرگ سال گذشته درباره تقلب در انتخابات را تکرار کنند. 


اخبار نقل شده از اين جلسه توسط نزديکان کروبي حاکي است اين دو نفر از سياست هاي دو گانه خاتمي به شدت گله مند بوده و قرار گذاشته اند در هيچ برنامه اي که با مديريت خاتمي طراحي مي شود، شرکت نداشته باشند. موسوي در اين جلسه از اينکه خاتمي تاکنون حاضر نشده نامي از جنبش سبز ببرد به طور جدي ابراز نارضايتي کرده و کروبي هم خاتمي را به سازشکاري و تلاش براي رسيدن به قدرت از هر طريق متهم کرده است. گفتني است موسوي و کروبي اخيرا دعوت خاتمي براي حضور در مجمع روحانيون را رد کردند. 


از سوي ديگر در گزارش روزنامه کيهان ازاين جلسه آمده است:

با 40 روز تاخير، کروبي و موسوي ديدار نوروزي برگزار کردند.

به گزارش سحام نيوز موسوي در اين ديدار نوروزي(!) با انتقاد از وضع موجود گفت: در همه کشورها مديران و مقامات دولتي سابق به عنوان شوراي مشورتي به دولت هاي موجود کمک مي کنند اما در ايران به طور مثال آقاي خاتمي با 8 سال سابقه رياست جمهوري و جنابعالي و ديگران هم اکنون در چه وضعيتي هستند. 


کروبي هم گفت: متاسفانه اعمالي که اين افراد بر سر مردم مي آورند با نام اسلام است و باعث ضربه به اسلام مي شود. در حال حاضر شرايط بسيار وحشتناک است به طوري که هر تهمت و ناروايي که مي خواهند مي گويند و به افراد نسبت مي دهند. 


وي چند جمله بعد با فراموش کردن همين اظهارنظر خود، به تهمت زدن و دروغ پراکني عليه نظام پرداخت و به نقل از نامه منتشره در سايت ضدانقلابي جرس تحت عنوان نامه جمعي از زندانيان مدعي شد: از همسران زندانيان خواسته اند از همسران خود جدا شوند! اين چه قانوني است؟ 


کروبي با استناد به اهانت سرکرده جريان اپوزيسيون وابسته به آمريکا در جريان سفر دکتر احمدي نژاد به زيمبابوه، مدعي شد «عزت جمهوري اسلامي به اين نحو زير سوال مي رود» اما اشاره اي به اين حقيقت نکرد که اهانت جريان دست نشانده آمريکا همان رفتاري است که فتنه گران سبز هم در داخل انجام مي دهند و اين چيزي از عزت و حقانيت و اقتدار نظام اسلامي کم نمي کند بلکه اگر جريان هاي وابسته به آمريکا از جمهوري اسلامي ستايش مي کردند، بايد عزا گرفت. 


گفتني است برخلاف تظاهر کروبي به ناراحتي از اهانت رئيس اپوزيسيون در زيمبابوه، تمام سايت هاي ضدانقلابي حامي کروبي و موسوي، از اين اهانت استقبال کردند! 


اظهارات موسوي در ملاقات با کروبي درباره وضعيت وخيم خاتمي و امثال وي نيز در واقع نوعي فرار به جلو است چه آن که خاتمي از چند ماه پيش در جلسات خصوصي و مخملي به انتقادهاي تند نسبت به موسوي مي پردازد و تاکيد دارد که او به همراه کروبي هم سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان را به آتش کشيد و هم آنها را نزد نظام و مسئولان از مشروعيت و اعتبار انداخت به نحوي که اغلب درخواست هاي ملاقات وي رد مي شود حال آن که پيش از آن نزد مسئولان احترام و قرب داشت. 


همچنين بايد در نظر داشت که مقامات سابقي که در کشورها مورد مشورت قرار مي گيرند به ملت و کشور و نظام خود وفادارند و علي القاعده خائنان به کشور طرف احترام قرار نمي گيرند. 


موسوي و کروبي در ملاقات خود و در تداوم فتنه انگيزي هاي ناکام سابق خواستار برپايي اغتشاش در 22 خرداد شده اند که البته بيشتر نوعي بلوف براي جدي گرفته شدن از سوي نظام است.

نظر شما