يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۴
با اجراي طرح تفکيک زباله از مبداء و جمع آوري پسماندهاي خشک حدود 58 درصد از کل زباله‌هاي شمال تهران بازيافت و به چرخه توليد برگردانده شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه يک ، مهدي جمشيديان رئيس اداره بازيافت شهرداري اين منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : منطقه يک در سال 88 نسبت به سال 87 پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در زمينه بازيافت داشته و توانسته حدود 355 درصد بازيافت پسماند خشک را افزايش دهد.


وي افزود : روزانه حدود 375 تن زباله تر و بيش از 77 تن زباله خشک در منطقه يک توليد مي‌شود و اين در حالي است که سرانه توليد زباله در شمال تهران حدود 990 گرم در روز اعلام شده است که بايد با فرهنگ‌سازي مناسب مصرف‌گرايي و ميزان توليد زباله را کاهش دهيم .


جمشيديان آموزش تفکيک زباله از مبداء را به شکل چهره به چهره و مستمر به شهروندان از اقدامات اجرايي مي داند و مي‌افزايد : بايد ميزان آگاهي شهروندان افزايش پيدا کند که بر همين اساس کارشناسان اين اداره علاوه بر مراجعه به در منازل ، به واحدهاي تجاري ، مدارس ، مساجد ، اداره ها و ... مراجعه مي‌کنند و به آموزش گروه‌هاي مختلف ساکن در منطقه مي‌پردازند.


رئيس اداره بازيافت شهرداري منطقه يک درخصوص امکانات در اختيار براي اجراي بهتر طرح گفت : در سال گذشته تعداد خودروهاي جمع آوري پسماند خشک را از 10 دستگاه به 24 دستگاه افزايش داديم و يک کارشناس به همراه خودروها براي آموزش همراه مي شود تا اطلاعات لازم را به شهروندان به شکل اصولي ارائه دهد و خط پردازش زباله ها هم در سوله بازيافت راه اندازي شده تا جايگزين روش دستي شود.


وي در خصوص برنامه هاي بازيافت در سال جديد خاطرنشان کرد : از بودجه امسال براي امر بازيافت بخش قابل توجهي جهت براي آموزش به شهروندان صرف خواهد شد.


جمشيديان تصريح کرد : هر چقدر مديريت شهري در اين زمينه اعتبار اختصاص دهد باز هم نيازمند مشارکت جدي شهروندان براي تفکيک زباله از مبداء هستيم .


نظر شما