يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۳
کد خبر: ۱۴۷۷۷
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين كه «كساني كه با مكر و حيله كار مي‌كنند، به جايي نخواهند رسيد»، گفت: با اين ‌كه رهبر معظم انقلاب بارها تاكيد كرده‌اند سلاح اتمي را حرام مي‌دانيم، اما همچنان تهمت مي‌زنند و تهديد به تحريم مي‌كنند و در چنين شرايطي، اگر ملت راه عمل و علم برود، مكر آن‌ها به جايي نمي‌رسد.

به گزارش خبرنگار "شهر"، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه نماز جمعه اين هفته تهران افزود: امروز نيز به موضوع خليج‌فارس پرداخته‌اند، اين مكري است كه به جايي نمي‌رسد. ملت ايران، ملتي بيدار است؛ با چنين ملتي و با چنين رهبر عزيزي و لطف و خواست امام عصر(عج)، كشور دچار گزندي نخواهد شد.

وي با اشاره به آيه‌اي از سوره فاطر در مورد اين‌كه "عزت به دست خداست"، اظهار كرد: خداوند عزت را به كسي مي‌دهد كه كلمه‌ طيب دارد و عمل صالح وسيله صعود اوست؛ كسي كه داراي ايمان است و در درجه دوم عمل صالح دارد.

 

آيت‌الله كاشاني با بيان اين كه «هرچه كه در طريق توحيد باشد زير خيمه كلمه طيب قرار مي‌گيرد»، گفت: كلمه طيب بدون عمل صالح روي زمين مي‌ماند و عمل صالح كلمه طيب را بالا مي‌برد. كساني‌كه با مكر و حيله مي‌خواهند كار كنند، مكر‌شان به جايي نمي‌رسد و مانند زمين لم يزرع است كه هرچه بكارند بي‌نتيجه مي‌ماند.

 

وي ادامه داد: سر استاد شهيد مرتضي مطهري اينست كه علمي كه مي‌آموخت با فكر و استعداد و ذوق سرشار نسبت به آن عمل صالح داشت؛ عمل صالح او را بالا برد. او به تعليم و تربيت نسل جوان مي‌انديشيد و تمام تلاشش بر نوشتن بود.

 

خطيب نماز جمعه تهران با تأكيد بر اين كه «آن‌چه مي‌تواند معلمان را به خدا برساند، تعليم و تربيت به شرط دلسوزي و علاقه است»، تصريح كرد: خدا نكند استاد بي‌تفاوت باشد. چه خوب است كه استاد و معلم وقتي مي‌خواهند تدريس كنند سخنان كلمه طيب باشد كه عزت‌آفرين است؛ اما شرطتش اين است كه احساس مسووليت كنند و كلاس را به حرف‌هاي پراكنده و كارهاي مختلف نبايد گذراند. اين درسي است كه از روش استاد شهيد مطهري مي‌گيريم. روز معلم هم بسيار گرامي است، زيرا معلم چنين خدمتي را به جامعه مي‌كند و بچه‌ها را تربيت مي‌كند؛ لذا ارزش و قيمتش نامحدود است.

 

وي با بيان اين‌كه " امام خميني(ره) خود از فرزندان بزرگ كوثر و كلمه طيب بود" خاطرنشان كرد: خداوند عزت را به كساني مي‌دهد كه دنبال كلمه طيب باشند.

 

آيت‌الله كاشاني افزود: عمل صالح، درس خواندن و پاكيزه شدن است، وقت را با حرف‌ها بي‌اساس سپري نكنيد و به بطالت نگذارنيد. انسان بايد از بطالت‌ها و بيكاري نفرت پيدا كند در آن صورت رشد مي‌كند.

 

وي در خطبه‌هاي اول نماز جمعه نيز با اشاره به تفسير سوره كوثر گفت: اگر ائمه و امام عصر(عج) نباشند، عالم به هم مي‌ريزد اين به معناي آن است كه آن‌ها واسطه‌ ميان خالق و خلق هستند و در صورت نبود آن‌ها اين واسطه گرفته خواهد شد.

 

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اين‌كه "خلقت براي گناه و فساد نيست"، گفت: آفرينش براي پاكيزگي، خداخواهي و حق‌طلبي است.

 

وي خاطرنشان كرد: اگر فاطمه(س) را از تاريخ برداريم، خلقت را برداشته‌ايم و اگر او را از تاريخ جدا كنيم به معناي حذف فرزندان اوست.

نظر شما