سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۱۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
دوستعلي،دبير طرح فراگير نشان بركت (اصناف نمونه)؛
دبير طرح فراگير نشان بركت (اصناف نمونه) گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با همكاري شوراي اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي در طرحي فراگير در سال 89، ضمن تقدير از اصناف نمونه محلات شهر تهران نشان بركت به آنان اهدا مي‌كند.

«رضا دوستعلي» در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه طرح نشان بركت (اصناف نمونه) يكي از طرح‌هاي جدي و فراگير سازمان فرهنگي هنري در سال 89 است، گفت: تجربه اجراي اين طرح به صورت محلي‌ و منطقه‌اي در تعداد زيادي از مناطق وجود داشته است كه آخرين اجرا مربوط به منطقه 3 است كه در اين برنامه اصناف نمونه و برتر اين منطقه در فرهنگسراي ارسباران تجليل شدند.

وي افزود: امسال قصد داريم با همكاري شوراي اصناف و اتحاديه‌هاي صنفي و با تعيين پارامترها و مشخصه‌هايي كه قابل سنجش و اندازه‌گيري است، توسط شهروندان و شوراياران كسبه و اصناف تهران را معرفي كنيم.به اين صورت كه با تشكيل دبيرخانه در منطقه 6 و تعيين آيتم‌هاي لازم و ارسال آن به مراكز فرهنگي هنري و فرهنگسراهاي شهر تهران و توزيع آن در بين شهروندان ابتدا كسبه‌هاي محلي مانند قصاب‌ها، آرايشگرها و سوپرماركت‌هاي نمونه مشخص مي‌شوند و پس از تقدير و تجليل محلي در يك برنامه با حضور مديران و مسوولان سازمان فرهنگي هنري و شوراي اصناف برترين‌ آنها معرفي و نشان بركت به آنان اهدا مي‌شود.

مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه با بيان اينكه تمامي صنوف برگزيده در بانك اطلاعاتي ثبت مي‌شوند و به همراه خانواده از خدمات فرهنگي هنري سازمان فرهنگي هنري به طور رايگان بهره‌مند مي‌شوند، ادامه داد: از سوي ديگر اين صنوف مي‌توانند واسطي بين فعاليت‌هاي سازمان و شهروندان باشند به طور مثال مي‌‌توان به ايجاد كتابخانه‌ها و نصب پنل‌هاي تبليغاتي و فرهنگي در محل كسب و كار آنها اشاره كرد.

به گفته رييس فرهنگسراي سرو، اين افراد به همراه خانواده‌ خود مي‌توانند از فضاهاي آموزشي در مراكز سازمان، تورهاي گردشگري و ديگر امكانات با تخفيف ويژه و بعضا رايگان استفاده كنند.

دوستعلي تصريح كرد: همچنين براي صنوفي كه در بعد شهري فعاليت مي‌كنند مانند مبل‌فروشان در منطقه 18 يا كسبه بازار بزرگ تهران كه به كل تهران خدمات مي‌دهند از سوي دبيرخانه به طور متمركز برنامه‌هاي خاصي تدارك ديده شده است. در بخش ديگري از اين طرح نيز صنوفي كه محل كسب ثابتي ندارند ولي در فضاي ارتباط و تعامل با شهروندان هستند مانند تاكسي‌دارها و رانندگان اتوبوس نيز از تمهيدات ويژه‌اي برخوردار مي‌شوند.

به گفته وي، اين طرح به معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري ارايه شده و با تاييد نهايي دبيرخانه فعاليت‌‌هاي اصلي و نحوه اجرايي را آغاز مي‌كند.

نظر شما