دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۰
رئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه بازديد از پروژه‌هاي تفرجگاهي و بزرگراهي منطقه 22 ، محروميت از « روان آب » آشاميدني را مهم‌ترين مشکل اين منطقه عنوان کرد .

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه22، کريميان شهردار منطقه22 به همراه مشاوران، معاونان و دبيران شوراياري، معصومه ابتکار را در بازديد از مجموعه گردشگري غرب تهران، شبکه‌هاي بزرگراهي، زيرگذرهاي در حال احداث و سوله‌هاي بحران همراهي کردند .


معصومه ابتکار که به همراه دکتر اردستاني و مهندس خواجه وندي در قالب دومين بازديد از مناطق، در منطقه22 حضور پيدا کرده بود، گفت: در اين بازديدها 18 شاخص مدنظر قرار مي گيرند. امسال هم از نزديک فعاليت شهرداري منطقه22 و اتفاقات ارزنده و بزرگي که در آن روي داده است را ديديم و با مديران و همچنين دبيران شوراياري بعنوان ذي نفعان اين پروژه ها گفت و گو کرديم. 


ابتکار مهم ترين مشکل منطقه را ، محروميت از « روان آب » آشاميدني عنوان کرد و افزود: در زمان تصويب طرح جامع، با تشکيل مناطق21و22 به دليل نبود منابع کافي «روان آب» مخالفت کردم. متأسفانه براي آب و فاضلاب اين مناطق برنامه‌اي نبوده است و عليرغم نبود راه حل مناسب، اين 2 منطقه شکل گرفت. تنها کاري که در حال حاضر مي‌توان انجام داد اين است که بر اساس طرح تفصيلي حرکت کنيم و نگذاريم تعداد جمعيت از سقف تعيين شده عبور کند و ضمن برنامه‌ريزي با دولت، راه حلي براي تأمين منابع آب و افزايش کيفيت آن تعيين شود که البته اين مسأله از سوي کميته محيط زيست در حال پيگيري است.


اگرچه شهردار منطقه22، براي احداث تصفيه خانه فاضلاب ، زمين کافي در اختيار سازمان آبفا قرار داده است ، امارئيس کميته محيط زيست شوراي اسلامي شهر تهران، مشکل فاضلاب را ديگر معضل منطقه22 برشمرد و گفت: متأسفانه سازمان مسئول کاري در اين زمينه انجام نداده است. البته برخي مجتمع هاي مسکوني خودشان تصفيه خانه فاضلاب احداث کرده اند. ما آمادگي داريم تابا ارائه طرحي در شوراي اسلامي شهر تهران از طريق ارائه وام بانک شهر به سازندگان مجتمع ها ، احداث تصفيه خانه فاضلاب و فروش آب استحصالي از سوي آن ها را به تصويب برسانيم.


ابتکار با تحسين عملکرد منطقه درباره توسعه گردشگري در کوهستان ها و ساماندهي رود دره کن و تأکيد بر اجراي مطالبات زيست محيطي در اين پروژه ها ادامه داد: استفاده از انرژي خورشيدي براي تأمين ده درصد از انرژي مصرفي بوستان ها اگرچه نياز به سرمايه گذاري اوليه دارد ، ولي در دراز مدت سبب بازگشت سرمايه و صرفه جويي در مصرف انرژي مي شود و بهتر است در دستور کار منطقه قرار بگيرد.


حسن کريميان در ادامه گزارشي از وضعيت پروژه هاي در دست احداث ارائه کرد و گفت: وسعت منطقه22 حدود ده هزار هکتار است که 3500 هکتار آن را فضاي جنگلي تشکيل مي دهد و به همه شهروندان تهراني خدمات رساني مي کند.

وي به برنامه هاي زيست محيطي منطقه اشاره و تصريح کرد: 95درصد زباله هاي منطقه بازيافت مي شود و تلاش بر اين است که تفکيک زباله در مدارس و مجتمع ها اجرا شود.


وجود پيست هاي دوچرخه سواري با هدف اشاعه فرهنگ دوچرخه و کمک به حفظ محيط زيست از ديگر نقاط قوت منطقه بود که شهردار منطقه به آن اشاره کرد:منطقه 22 به دليل برخورداري از پيست دوچرخه سواري در بوستان چيتگر ، قطب دوچرخه سواري کشور به شمار مي رود. پيست سرعت (ايندور) به طول يک هزار و 800 متر، پيست استقامت به طول 8 هزار و 500 متر، پيست محصور بانوان به طول يک هزار و ششصد متر و انواع پيست هاي کوهستان به طول بيش از 40 کيلومتر و شبکه پيست هاي شهري، از آن جمله به شمار مي رود که قرار است با تکميل پيست هاي دوچرخه سواري منطقه، اين مقدار به بيش از 40 کيلومتر افزايش پيدا کند.


در ادامه شوراياران خواستار ارائه امکانات براي احداث تصفيه خانه فاضلاب و ارائه آب آشاميدني شبکه آبرساني تهران به شهروندان منطقه شدند. نبود بيمارستان، آموزش و پرورش مستقل و تقاضاي آقايان براي استفاده از سوله هاي ورزشي الزهرا (س) ، از مشکلاتي بود که از سوي شوراياران عنوان شد.


ابتکار در اين ديدار درباره شوراياري ها تصريح کرد: «تشکيل شوراياري ها سبب شد 300 هزار نفر وارد چرخه مديريت کشور شوند. اگرچه نقش شوراياري ها سياست گذاري و برنامه ريزي ، جلب مشارکت شهروندان و نظارت بر عملکرد شهرداري است ، اما متأسفانه هنوز جايگاه شان را پيدا نکرده اند.»


نظر شما