دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۲۱
کد خبر: ۱۴۸۵۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
فرهنگسراي مترو با همکاري شرکت بهره‌برداري راه آهن شهري تهران و حومه در راستاي ارتقاي سبک زندگي و با هدف افزايش سطح دانش شهروندي، منطبق با نيازهاي مخاطبان اقدام به راه اندازي مدرسه تئاتر كرده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي مترو، محمد جواد اميري رييس فرهنگسرا با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به اينکه ايجاد مدرسه تئاتر از برنامه‌هاي اصلي مديريت هنرهاي نمايشي سازمان فرهنگي هنري است، فرهنگسراي مترو اقدام به راه اندازي مدرسه تئاتر در لايه زيرين شهر كرده است.

وي گفت: مدرسه تئاتر اين فرهنگسرا، با استفاده از اساتيد مجرب از جمله ياسر خاسب هنرمند جوان تئاتر که اجراهاي موفقي در داخل و خارج از کشور داشته، مي‌خواهد تا به صورت فراگير و پايه اي به آموزش تئاتر شامل : بازيگري صحنه، پانتوميم و نمايش بي کلام، خياباني، کارگرداني، نمايش عروسکي و کودک و موسيقي نمايش بپردازد.

اميري همچنين گفت: يکي از مشکلات موجود در تئاتر ايران که تأثير بسزايي در عدم پيشرفت و توسعه آن داشته اين است که بسياري از هنرمندان و گروه هاي تئاتري داراي فقدان تالار و فضاهاي مناسب براي تمرين و اجراي تئاتر است و اين در حالي است که تمام گروه ها به خصوص گروه هاي دانشجويي به همين دليل نمي‌توانند با گروهي ثابت به صورت متمرکز به فعاليت‌هاي خود بپردازند.

رييس فرهنگ سراي مترو گفت: فرهنگسراي مترو با داشتن تالار نمايش در ايستگاه مترو شهيد بهشتي که شبيه پلاتوهاي تمرين و اجراي آثار کارگاهي است مي تواند تبديل به مکاني براي تمرين و اجراي حرفه اي تئاتر شود.

اميري همچنين تأکيد کرد: فرهنگسراي مترو از گروه هاي فعال تئاتر حرفه اي و دانشجويي دعوت بعمل مي‌آورد تا با انسجام در کارهاي انجام شده و در دست انجام کانونهاي تئاتر فرهنگسراي مترو، با اين مرکز همکاري كنند.

علاقمندان جهت ثبت نام و يا کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به ايستگاه مترو شهيد بهشتي مراجعه و يا با شماره تلفن 88546668 تماس حاصل نمايند.

نظر شما