دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۸۹۷
|
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۱
رييس فرهنگسراي مترو از برگزاري دوره‌هاي آموزشي در حوزه سينما، تئاتر و خوشنويسي در ايستگاه مترو شهيد بهشتي خبر داد.

«محمدجواد اميري» در گفت و گو با خبرنگار شهر با اعلام اين خبر گفت: خراش روي فلزات (مس و آلومينيوم)، برجسته‌کاري و نقاشي روي مس، عکاسي پايه و تاريکخانه ديجيتال، معرق، منبت و مشبک، خوشنويسي با قلم و خودکاري، تذهيب، گل و مرغ و تشعير از جمله كلاس‌هاي آموزشي اين دوره‌ها است.

وي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزشي تئاتر، افزود: بازيگري، پانتوميم، کارگرداني، نمايشنامه‌نويسي و نمايش عروسکي و کودک از جمله اين كلاس‌ها محسوب مي‌شود.

اميري آموزش خلاقيت هنري و آموزش از طريق هنر، آموزش ساخت اسباب‌بازي‌هاي آموزشي به کودکان و والدين، ساخت اسباب بازي از وسايل موجود در خانه را از جمله دوره‌هاي آموزشي ويژه گروه کودک و نوجوان عنوان كرد و اظهار داشت: حوزه سينما، مباحث آموزش سينما، آموزش کارگرداني، فيلمبرداري، فيلمنامه‌نويسي و تدوين نيز از رشته‌هاي آموزشي حوزه سينما است كه براي علاقه‌مندان برگزار مي‌شود.

رييس فرهنگسراي مترو از برپايي نمايشگاه پوستر خليج فارس خبر داد و گفت: اين نمايشگاه با همکاري شرکت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه به مناسبت روز ملي خليج فارس و با هدف تقويت هويت ملي و انقلابي برگزار مي‌شود.

در اين نمايشگاه تعداد 30 اثر از آثار گرافيکي با موضوع خليج فارس تا 13 ارديبهشت ماه در معرض ديد علاقه‌مندان قرار دارد.

اميري راه‌اندازي مدرسه تئاتر را يكي ديگر از برنامه‌هاي فرهنگسراي مترو عنوان كرد و افزود: تالار نمايش ايستگاه مترو شهيد بهشتي که شبيه پلاتوهاي تمرين و اجراي آثار کارگاهي است مي‌تواند تبديل به مکاني براي تمرين و اجراي حرفه‌اي تئاتر شود.

نظر شما