يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۹۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۲
از آغاز به كار نخستين خط سراسري اتوبو‌س‌هاي تندرو موسوم به BRT از چهارراه تهرانپارس در دروازه شرقي تا ميدان آزادي در دروازه غربي پايتخت دو سال گذشت.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران معاون شهردار تهران ايجاد خطوط اتوبوسراني تندرو را وسيله‌اي براي آشتي مردم با حمل و نقل عمومي مي‌داند و اعتقاد دارد مردمي كه اتوبوس سوار نمي‌شوند، براي اولين بار سوار اتوبوس‌هاي تندرو شدند. مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي با تاكيد بر اين كه از روز اول معتقد بوديم اگر حمل و نقل شهري كارآمد داشته باشيم، مردم به استفاده از آن تشويق مي‌شوند و وسايل نقليه عمومي را به وسيله نقليه شخصي خود ترجيح مي‌دهند. وي سرعت بالا و قيمت پايين و تجهيزات خنك كننده و گرم كننده را از جمله دلايل استقبال كم نظير شهروندان از اتوبوس‌هاي تندرو برشمرد و امكان اعمال مديريت زمان با توجه به سرفاصله كوتاه عبور اين اتوبوس‌ها از ايستگاه‌هاي واقع در طول مسير را دليل ديگر اقبال عمومي نسبت به اين سيستم دانست. معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه قيمت بنزين در ايران نه تنها با كشورهاي اروپايي بلكه با كشورهاي همسايه مانند تركيه نيز به هيچ عنوان قابل مقايسه نيست، پايين بودن قيمت بنزين و در نتيجه استفاده بي‌رويه از وسايل نقليه شخصي را يكي از عمده‌ترين مشكلات ترافيك اعلام كرد. مهندس تشكري هاشمي واقع شدن قيمت بنزين را يكي از راه‌حل‌هاي مشكل ترافيك مي‌داند و پيشنهاد مي‌كند اگر قرار است به بنزين يارانه پرداخت شود به جاي اين كه اين يارانه را به خودروهاي شخصي بپردازند. آن را به حمل و نقل بدهند تا مشكل ترافيك از طريق تكميل مترو و توسعه اتوبوسراني حل شود. وي در پايان "واقعي شدن قيمت سوخت" ،‌ "اعمال قانون پارك حاشيه‌اي و الزام دارندگان خودرو به داشتن فضاي پارك" و "وضع قوانين سختگيرانه راهنمايي و رانندگي و اجراي دقيق اين مقررات" را سه راهكار منطقي كردن استفاده از خودروهاي شخصي برشمرد و گفت: چشم انداز حمل و نقل شهري روشن است.
نظر شما