دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۵۰۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۵
کساني که رويدادهاي دروني صنعت خودروسازي را دنبال مي کنند مي دانند که چه افراد و گروه هايي منافع فوق العاده عظيم مادي براي خود در پروژه ال 90 تعريف کرده اند.

استعفاي مديرعامل "سازه گستر" به عنوان بزرگترين تامين كننده قطعات گروه خودروسازي سايپا  ، بار ديگر از وجود اختلافات عميق در گروه خودروسازي ساپيا پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار عصر ايران ،در  پي انتصاب "نعمت الله پوستين دوز " در سال گذشته به عنوان مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ، بسياري از مديران اين گروه صنعتي از کار برکنار شدند و اين در حالي است که تلاش تيم مديريتي فعلي سايپا براي کنار زدن همه "غيرخودي ها" همچنان ادامه دارد.

البته اين اختلافات ، صرفاً فردمحور نيستند و بنا به اطلاعات موثق ، ريشه در پروژه هاي عظيم اقتصادي دارند؛ به عنوان مثال هم اکنون گروهي از مديران خودروسازي ، به شدت در مقابل توليد انبوه خودروي مينياتور مقاومت مي کنند زيرا حضور اين خودروي ايراني را رقيبي براي خودروي فرانسوي ال 90 مي دانند و البته کساني که رويدادهاي دروني صنعت خودروسازي را دنبال مي کنند مي دانند که چه افراد و گروه هايي منافع فوق العاده عظيم مادي براي خود در پروژه ال 90 تعريف کرده اند.

اين نکته اي است که "فريبرز فيروزبخت" مدير عامل شركت سازه گستر سايپا نيز در استعفا نامه خود اشاره اي ظريف و غيرمستقيم بدان داشته و با يادآوري قضاوت حضرت علي (ع) درباره دو زني که ادعاي مادري کودکي را داشتند ، برخي فعالان عرصه خودرو را متهم کرده که به دروغ در اين صنعت ادعاي دلسوزي دارند و صرفاً به دنبال منافع خود هستند.

متن اين استعفا بدين شرح است:


"اعضاي محترم هيأت مديره گروه خودرو سازي سايپا


ضمن عرض سلام و تجديد ارادت


احترامأ نظر به بروز پاره اي اختلافات بين شركت سايپا و سازه گستر سايپا و اعمال برخي محدوديت ها و با عنايت به پند تاريخي امير المومنين (ع) ، در قضاوت بين دو زن كه مدعي يك فرزند بودند و هر دو بر حقانيت خود اصرار مي ورزيدند، ايشان با تديبري تاريخي، مادر اصلي را تشخيص دادند .

 لذا از آنجا كه اينجانب خود را دلسوز وخادم اين صنعت دانسته، جهت جلوگيري از ادامه لطمات وارده به اين صنعت استعفاي خود را تقديم مي نمايم.

 ضمنأ از كليه برادران و خواهران محترمم در شركت  سازه گستر كه حقيقتأ مانند خانواده ام به آنان علاقه مند هستم عذرخواهي مي نمايم.

منوط به نظر شما بزرگواران است. فريبرز فيروز بخت

مديـر عامل"


در همين حال برخي اخبار حاکي از آن است که فشارهايي مبني بر انتصاب "غفاري" به جاي "فيروزبخت" صورت مي گيرد. غفاري از نزديکان مشايي و قلعه باني است و در صورت محقق شدن انتصاب او در اين سمت مهم ، ياران مشايي يکي از بزرگ ترين بنگاه هاي اقتصادي ايران را به دست خواهند گرفت.

نظر شما