يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۴۵
کد خبر: ۱۵۱۸۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۹
گذشته از اين‌که دانشگاه علوم پزشکي ايران، يک دستگاه آمبولانس براي خود ندارد و اين مجروح شديد با تاکسي به بيمارستان منتقل شده، اين حمله با سلاح سرد در جلوي ديدگان مسئولان حراست دانشگاه صورت گرفته و نگهبان حراست، نه تنها هيچ کاري نکرده، بلکه دانشجوي ضارب را نيز نگرفته‌‌اند

روز گذشته، نه تنها وزير دولت خاتمي در دانشگاه اميرکبير با چاقو مورد حمله قرار گرفت، بلکه در دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز يک دانشجو با ضربه چاقو، هم‌دانشگاهي خود را به شدت مجروح ساخت.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، روز گذشته در پي شوخي و مزاح دو دانشجو در دانشگاه علوم پزشکي ايران جلوي چشمان مسئولان حراست دانشگاه، يکي از اين دو، طرف مقابل را با شدت مضروب ساخت.

بنا بر اين گزارش، گذشته از اين‌که دانشگاه علوم پزشکي ايران، يک دستگاه آمبولانس براي خود ندارد و اين مجروح شديد با تاکسي به بيمارستان منتقل شده، اين حمله با سلاح سرد در جلوي ديدگان مسئولان حراست دانشگاه صورت گرفته و نگهبان حراست، نه تنها هيچ کاري نکرده، بلکه دانشجوي ضارب را نيز نگرفته‌‌اند و مدتي پس از اين رخداد، خانواده فرد مضروب، با شکايت از ضارب، اين دانشجو را به کمک مأموران انتظامي آن هم از سر کلاس درس دانشگاه دستگير کرده‌اند که البته اين خونسردي و اعتماد به نفس فرد ضارب که پس از چاقوکشي با خيال راحت در کلاس مشغول درس خواندن بوده، خود جاي بسي شگفتي دارد!


اينها همه در حالي است که از سوي ديگر، کارکنان حراست دانشگاه نيز با حضور در بيمارستان، خواستار رضايت دادن شاکي بوده‌اند که اين اقدام، موجب ناراحتي بسيار خانواده مجروح شده بود.

حال گذشته از مقصر اين حادثه که ضارب يا مضروب بوده، بي‌تفاوتي مسئولان حراست دانشگاه و نبود هرگونه امکانات بديهي آن هم در دانشگاه علوم پزشکي ايران قابل تدبير نيست!


حال اين پرسش مطرح است که همراه داشتن چاقو، آن هم در محيط فرهنگي و علمي دانشگاه ـ چه اميرکبير و چه علوم پزشکي ـ چه توجيهي مي‌تواند داشته باشد؟ و در آينده با ادامه اين وضع، رسانه‌هاي آمريکايي از جرم و جنايت و آدم‌کشي در دانشگاه‌هاي ايران، چه خبرهايي منتشر خواهند کرد؟


گفتني است، هم‌اکنون دانشجوي مجروح (مهدي پردل) در بخش «آي.سي.يو» بيمارستان بستري و پرونده قضايي وي نيز در حال پيگيري است.

ناگفته نماند، مادر دانشجوي مصدوم در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، خبر درگيري و مضروب شدن فرزندش در دانشگاه را تأييد کرده و گفت: خوشبختانه به رغم بستري شدن وي در آي.سي.يو، پس از عمل جراحي، حال عمومي وي رضايت‌بخش است.

نظر شما