دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۵۲۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۰
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برگزاري نمايشگاه کتاب در تهران ، گفت: با توجه به آغاز اين نمايشگاه شهرداري تهران نيز تمام تلاش و اهتمام خود را به کار مي گيرد تا ميزباني شايسته براي اين نمايشگاه باشد.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد هادي ايازي افزود: با توجه به اينکه بيش از 75 درصد از مؤسسات نشر در تهران متمرکز است شهرداري تهران هر ساله در برنامه‌هاي خود اقدامات ارزشمندي را در اين حوزه انجام مي‌دهد.


وي با اشاره به فعاليت‌هاي شهرداري تهران در حوزه کتاب گفت: احداث باغ کتاب از جمله فعاليت‌هاي مهم شهرداري در اين حوزه است که در زميني به مساحت 100 هزار متر مربع و با زيربناي 54 هزار متر مربع احداث شده است. علاوه بر تعاريفي که به لحاظ مفهوم ارتباط با باغ ايراني در ساختار فيزيکي‌اش دارد، نمايشگاه دائمي کتاب است و بحث فروش کتاب به جز در مورد کتاب‌هاي کودکان و نوجوانان در اين کتاب رخ نخواهد داد.


معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران افزود: تدوين، تنظيم و پيگيري جهت تصويب لايحة ساماندهي فرآيند حمايت از ناشران موزعين و کتابفروشان از اقدامات ارزنده و ماندگار شهرداري تهران است که با حمايت و تصويب شوراي شهر تهران به سرانجام رسيد. البته ناشران در تدوين و پيگيري مراحل تصويب آن همکاري بسيار خوبي داشتند و امتيازات ويژه اي را نيز براي ناشران به ويژه در بخش هاي ساخت و ساز قائل شده ايم.


ايازي تهيه و تدوين سند توسعة کتاب کتاب و کتابخواني شهر تهران ، راه اندازي کتابخانه هاي ديجيتالي و کتابخانه هاي تخصصي ، راه اندازي کتابخانه هاي شبانه روزي ، راه اندازي کتابخانه هاي محلات و تجهيز کتابخانه ها را از ديگر اقدامات شهرداري در حوزه کتاب و کتابخواني دانست.


وي افزود: اقدامات ديگري نيز در اين حوزه صورت گرفته که از آن جمله مي توان به تجهيز شبستانهاي مساجد به امکانات کتابخانه اي ، اجراي مسابقات کتابخواني ، برگزاري نمايشگاه ساليانة ياد يار مهربان ، برپائي نمايشگاه هاي کتاب ، تقدير و تجليل از خادمان عرصة نشر ، برگزاري کارگاههاي آموزشي در حوزة کتاب، جشن رونمائي کتاب، راه اندازي مجتمع هاي بزرگ کتاب ، اختصاص وام اهل قلم ،طرح وقف کتاب ، تقويت و به روز رساني انتشار کتاب مترو، کتاب اتوبوس با همکاري ناشران تشکل هاي نشر ،تجهيز اتوبوس هاي بين شهري به کتابخانه ، جشنواره فيلم هاي مستند کتاب و توليد انيميشن و تيزر هاي ويژه کتاب و کتابخواني اشاره کرد.


نظر شما