يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
در طرح بهسازي گورستان هاي متروكه شهرري تمام محوطه قبرستان از سنگ هاي گرانيتي مرغوب پوشيده شد.

به گزارش «شهر» مجتبي عبداللهي، شهردار منطقه 20 شهرداري تهران با اعلام اين مطلب گفت: ساماندهي گورستان متروكه بي بي زبيده و تبديل آن به باغ گورستان در مساحت يك هكتار به پايان رسيده است و اكنون معابر اين منطقه با قبور، همسطح سازي شده و از سنگ هاي گرانيتي «تراورتن» مرغوب پوشانده شده است. به گفته عبداللهي از زمان آغاز طرح تبديل قبرستان هاي قديمي منطقه به بوستان هاي محل رفت و آمد اهالي از آنها با نام آرامستان ياد مي‌شود.

عبداللهي در ادامه با اشاره به اينكه در اين طرح با همكاري اداره اوقاف ، محوطه قبرستان ساماندهي شده و نام آرامستان بيشتر از قبرستان زيبنده آن است تصريح كرد: ديوارهاي دور تا دور اين محل جمع آوري شده و نرده هاي كوتاه جايگزين آن شده است علاوه بر اين درختان و فضاي سبز اين محل نيز بازپيرايي شده است.

وي از نصب مبلمان هاي شهري و گلدان هاي تزئيني در اين محل خبر داد و يادآور شد : نصب 21 عدد نيمكت، 12 عدد سطل زباله، 12 دستگاه بدنسازي و 10 پايه روشنايي محيط اين گورستان را به محلي براي گذراندن اوقات فراغت و تفريح اهالي و مراجعه كنندگان تبديل كرده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به استقبال شهروندان گفت: بدين منظور طي سال 89 نيز طرح ساماندهي 2 گورستان مهم اين منطقه در اطراف امامزاده عبدالله و ابن بابويه در دستور كار منطقه قرار دارد.

عبداللهي خاطر نشان كرد: 40 هكتار از وسعت اين منطقه را گورستان‌هاي قديمي تشكيل مي دهند كه متأسفانه اين گورستان‌ها پيامدهاي سوء اجتماعي به همراه داشته و علاوه بر نبود امنيت لازم براي شهروندان، به محلي براي بزهكاران اجتماعي تبديل شده و شهروندان اين منطقه ، به ويژه ساكنان محله هاي اطراف اين گورستان‌ها را با مشكلات عديده‌اي مواجه كرده است.

نظر شما