يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۳۵
کد خبر: ۱۵۳۳۳
|
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
روز گذشته در هفتمين روز جشنواره تئاتر دانشجويي
نمايش«مده آ،نبرد» به كارگرداني قطب الدين صادقي ،روز گذشته در روزهاي پاياني جشنواره تئاتر دانشجويي با استقبال دانشجويان و علاقمندان روبرو شد.

به گزارش خبرنگار شهر،اين نمايش كه قرار است از 15 خردادماه نيز در تماشاخانه شماره 2 ايرانشهر با وقفه اي يك ماهه اجراي عمومي اش را آغاز كند ،روز گذشته در دو سانس 17و 20 به مدت 100 دقيقه در بخش اساتيد جشنواره در تالار اصلي مولوي با بازي دانشجويان بر صحنه رفت و در هر دو سانس ميزبان صدها تماشاگر شد.

تماشاخانه ايرانشهر قرار است از نيمه خرداد ماه ميزبان اين نمايش با همين تركيب بازيگران باشد. «مده آ،نبرد» كه دو نمايش از هاينر مولر نمايشنامه نويس آلماني به ترجمه كارگردان است با بازي چون اشکان جنابي، رهام مخدومي، رويا بختياري، مهرانه به نهاد، حميد محمدي، اعظم عرفاني، آرزو صيدافکن، علي عليزاده و نيما شعبان‌نژاد بر صحنه رفت. «نبرد»نمايشنامه اي درباره آلمان در سالهاي جنگ را به تصوير مي كشيد و نمايش «مده آ»نيز كه همان داستان «مده آ» و فرزندكشي اش را به گونه اي موجز روايت مي كرد.

نمايش «نبرد» كه با صحنه هاي پي درپي از روزگار شكنجه و خيانت و مرگ و آدم كشي سالهاي جنگ در آلمان را به تصوير مي كشيد. طراحي صحنه اين نمايش نيز بر عهده دكتر قطب الدين صادقي بود و فرزاد ورزنده‌آذر به عنوان آهنگساز و الهام شعباني به عنوان طراح لباس اين نمايش را همراهي كردند. رهام مخدومي و نيوشا صادقان به عنوان دستيار کارگردان در کنار قطب‌الدين صادقي بودند. روز گذشته در جشنواره تئاتر دانشجويي ،نمايش هاي «پيوند خوني»نوشته آثول فوگارد به كارگرداني آناهيتا آذري از دانشگاه سوره و نمايش «الاغ طلايي» نوشته آنامونرو به كارگرداني گريك وستون از اسلوني در تالار مولوي اجرا شدند .

نظر شما