يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۵۳۵۵
|
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۸
در جلسه هيات موسس دانشگاه آزاد مطرح شد؛
اساسنامه اخيرالتصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد دانشگاه آزاد با توجه به وجود اشكالات شرعي، قانوني و اجرايي و همچنين مغايرت‌هاي موجود در اساسنامه با قانون اساسي مقرر شد براي رفع اشكالات مذكور،اقدام مقتضي به عمل آيد

ايلنا گزارش داد: اجلاس هيات امناء و هيات موسس دانشگاه آزاد اسلامي به رياست آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و با حضور اعضا هيات‌هاي مذكور، در محل دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام، به طور جداگانه تشكيل شد.

به گزارش ايلنا، در اجلاس هيات امنا ابتدا گزارش كميسيون دائمي هيات امنا در مورد بودجه دانشگاه كه از سال قبل بررسي شده بود مطرح و بودجه سال 1389 دانشگاه پس از بحث و بررسي به تصويب هيات امنا رسيد و مقرر شد مراتب براي تاييد نهايي در هيات متوليان موقوفات دانشگاه مطرح شود. سپس هيات امنا مجوز تاسيس چند واحد جديد را براساس پيشنهاد دانشگاه آزاد اسلامي به تصويب رساند و مقرر شد مراتب براي تاييد در دستور كار هيات موسس قرار گيرد.

در جلسه هيات موسس نيز گزارش ثبت موقوفات دانشگاه و پيشرفت امور جاري آن به اطلاع اعضا رسيد. در هر دو اجلاس، اساسنامه اخيرالتصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد دانشگاه آزاد اسلامي مطرح شد و با توجه به وجود اشكالات شرعي، قانوني و اجرايي در مصوبه مذكور و مغايرت آن با مفاد وقفنامه و اداره امور موقوفات دانشگاه و همچنين مغايرت‌هاي موجود در اساسنامه با قانون اساسي، قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي، اساسنامه الگو و آيين‌نامه مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مقرر شد با بهره‌گيري از راهكارهاي قانوني براي رفع اشكالات مذكور، اقدام مقتضي به عمل آيد.

نظر شما