شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۵۴۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹
رييس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور از دستگيري 2 هزار و 74 نفر قاچاقچي مواد مخدر شيشه طي 40 روز گذشته خبر داد و گفت: تمام اين افراد به دليل عدم وجود خلاء قانوني آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهر، سردار حميد‌رضا حسين‌آبادي روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طرح مبارزه با فروشندگان مواد مخدر ظرف يك هفته گذشته آغاز شده است و طي اين مدت در 10 كلان شهر ايران هزار و 871 نفر دستگير و 2 تن مواد مخدر كشف شد.

همچنين 6 كارگاه توليد مواد مخدر شيشه شناسايي و متلاشي شد.

 

وي ادامه داد: از اول سال تاكنون بيش از 22 هزار نفر حامل مواد مخدر و قاچاقچي مواد مخدر در سراسر كشور شناسايي و دستگير شدند كه طي اين مدت 56 تن و 500 كيلو انواع مواد مخدر كشف شد.

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور، ادامه داد: از اول سال تاكنون 4 تن و 222 كيلو هروئين ، 324 كيلو مرفين، 43 تن ترياك، 7 تن حشيش و 867 كيلو گرم ساير مواد مخدر كشف و 696 باند توزيع مواد مخدر متلاشي شد.

 

حسين‌آبادي با انتقاد از نحوه برخورد دستگاه‌هاي قضايي با توليدكنندگان شيشه گفت: متاسفانه در مجامع بين‌المللي كشور ايران به عنوان يكي از كشورهاي توليدكننده مواد مخدر صنعتي شيشه شناخته شده است و به خصوص در كشورهاي آسياي غربي اتباع ايراني به عنوان قاچاقچيان مواد مخدر شيشه شناخته شده‌اند و حساسيت ويژه اي پليس اين كشورها بر روي اتباع ايراني دارند به طوري كه وزير امور خارجه طي نامه‌اي به نيروي انتظامي و ديگر دستگاه‌ها اعلام كرده است كه آبروي نظام جمهوري اسلامي به علت توليد مواد مخدر و ترانزيت آن به كشورهاي آسيايي در معرض خطر قرار گرفته است.

 

رييس پليس مبارزه با مواد مخدر كشور علت فعاليت گسترده قاچاقيان شيشه و ترانزيت آن به ديگر كشورها خلاء قانوني در داخل كشور است به طوري كه در داخل كشور از اول سال تاكنون 2 هزار نفر در اين رابطه دستگير شده‌اند اما تمام اين افراد ظرف كمتر از چند ساعت معرفي به محاكم قضايي آزاد شده‌اند چرا كه هيچ‌گونه قانوني براي برخورد با اين افراد وجود ندارد.

سردار حسين‌آبادي گفت: طي 2 سال گذشته مواد مخدر شيشه از كشور هلند، بلژيك و لهستان كه بزرگترين توليدكنندگان مواد مخدر در سراسر دنيا هستند وارد ايران مي‌شد اما امروز ما شاهد توليد اين مواد مخدر و حتي ترانزيت آن به ديگر كشورها هستيم.

 

امروزه قاچاقيچان با استفاده از اينترنت و پيش سازه‌ها در ‌آزمايشگاه‌هاي خانگي به راحتي اقدام به توليد مواد مي‌كنند و هيچ قانوني براي مبارزه يا برخورد با آنها وجود ندارد.

 

*قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي همچنان معطل است

 

رايزني‌هاي پليس در رابطه با به تصويب رساندن قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتي هنوز به جايي نرسيده است. به طوري كه طي 2 سال گذشته قيمت هر كيلو شيشه در ايران 120 ميليون تومان بود ولي حال قيمت اين نوع ماده مخدر در كشور به 10 ميليون تومان رسيده است.

رييس پليس مواد مخدر كشور اظهار داشت: طي گزارش‌هاي رسيده از پليس‌ اندونزي 107 نفر از اول سال تاكنون در اين كشور به علت حمل مواد مخدر ، 55 نفر در كشور مالزي، 88 نفر در كشور تايلند و 29 نفر در كشور تركيه اين ماده مخدر را كه قصد داشتند از ايران به اين كشورها انتقال دهند دستگير شدند.

اين در حالي است كه كشور ايران با تقديم 3 هزار و 700 شهيد، 11 هزار جانباز و سالانه كشف هزار تن مواد مخدر، كه يكي از كشورهاي اصلي در امر مبارزه با مواد مخدر شناخته شده بود اما حال به يكي از توليدكنندگان مواد مخدر صنعتي تبديل شده است.

نظر شما