شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۶۶
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
نکته تاسف بار تر اين است زماني که اين شهروند ايراني نسبت به نوع برخورد با ايرانيان اعتراض مي کند در پاسخ به او گفته مي شود : مي گويند ايرانيان قاتل و آدمکش هستند و بايد به شدت بازرسي شوند!

با دنباله دار شدن جوسازي هاي رسانه هاي افغان عليه جمهوري اسلامي ايران اخيرا توهين بي سابقه و شرم آور نسبت به ايرانيان در اين کشور مشهود است.

به گزارش خبرنگار عصرايران، اين روزها توهين هاي شرم آور و غيرقابل توجيهي عليه ايران مانند اهانت به پرچم کشورمان در در افغانستان در حال تکرار شدن است که نادر و بي سابقه است.


اين برخورد ها در مراکز دولتي و عمومي افغانستان به حد اعلا رسيده است و به خصوص در فرودگاه هاي افغانستان برخوردهايي عجيب با اتباع ايران صورت مي گيرد.

بر اساس اين خبر و به گفته يکي از اتباع ايران که اخيرا عازم افغانستان شده است ماموران فرودگاه هاي افغانستان اتباع ايراني را به بدترين شکل ممکن مورد بازرسي قرار مي دهند و حتي کفش آنان را از پا در آورده و در دستگاه ايکس ري قرار مي دهند!


نکته تاسف بار تر اين است زماني که اين شهروند ايراني نسبت به نوع برخورد با ايرانيان اعتراض مي کند در پاسخ به او گفته مي شود : مي گويند ايرانيان قاتل و آدمکش هستند و بايد به شدت بازرسي شوند!


با توجه به تکرار اين نوع بي حرمتي ها و قدرنشناسي دولت افغانستان نسبت به حمايت ها و کمک هاي دولت و ملت ايران به آوارگان افغان جا دارد دولت ايران تصميم مناسب نسبت به تحرکات اخير ضدايراني در افغانستان اتخاذ کند.

هم زباني و هم فرهنگي و همسايگي اگرچه نقاط مثبت در روابط ايران و افغانستان است اما هيچ توجيهي نمي تواند در برابر هتک حرمت و شکسته شدن شان ايرانيان پذيرفتني باشد.

گفتني است جوسازي هاي اخير افاغنه عليه ايران به دنبال برخورد قضايي ايران با چند قاچاقچي سرشناس مواد مخدر از جمله چند افغاني صورت گرفته و بر همين اساس برخي معتقدند سران مافياي موادمخدر افغانستان که نيروهايشان در ايران گرفتار شده اند در پشت پرده اين تحرکات قرار دارند.

همچنين از "کابلي" نماينده کابل در مجلس افغانستان نيز به عنوان يکي از سرکردگان اقدامات ضد ايراني در کابل نام برده شده است.

عصرايران ضمن دعوت مقامات افغانستان به پرهيز از اقدامات بي شرمانه عليه دولت و ملت بزرگ ايران از دولت جمهوري اسلامي ايران درخواست مي کند نسبت به شناسايي مهاجرين غيرقانوني افغاني (که چندان کار سختي نيز نخواهد بود)، نسبت به اخراج قاطعانه آنان اقدام و براي خروج کامل اتباع افغاني از کشور با توجه به آرامش نسبي در اين کشور جدول زماني تعيين کند.

همچنين جا دارد نسبت به رفت و آمد اتباع افغانستان به ايران سختگيري و اقدام متقابل در نوع برخورد ها صورت بگيرد و قطعا کشور افغانستان در جايگاهي نيست که بخواهد نسبت به مردم بزرگ ايران رفتار در شان ملت خود اعمال کند!

نظر شما