دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۵۷۲۴
|
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۶
به مناسبت هفته محيط زيست، اداره بازيافت منطقه 17، با همکاري فرهنگسراي بهاران، نمايشگاه صنايع دستي ساخته شده از موارد دورريختني را در محوطه خارجي سينما بهاران برپا کرد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط عمومي شهرداي منطقه 17، در اين طرح که با استقبال بي‌نظير شهروندان روبرو شد کودکان نحوه استفاده صحيح از موارد دورريز را آموختند تا در کاهش توليد پسماند نقش عمده‌اي راايفا کنند.

حسين حسن زاده مسئول اداره بازيافت منطقه در اين باره گفت: کارشناسان و آموزشگران اداره بازيافت نواحي سه گانه ضمن برگزاري کلاس‌هاي آموزشي تفکيک پسماند، با حضور در مراکز عمومي به مناسبت‌هاي مختلف، به طور پراکنده به آموزش شهروندان مي پردازند.


وي تصريح کرد:در هفته محيط زيست نيز فرصتي به دست آمد تا آموزشگران اهالي را به ساخت وسائل تزئيني از مواد دورريز تشويق کنند.

 حسن زاده به حضور 400 نفر از شهروندان در کارگاه آموزشي فوق اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اهالي منطقه همواره اداره بازيافت را در اجراي طرح هاي بازيافتي ياري کرده اند و آنها را از مهم‌ترين پشتوانه‌هاي موفقيت اداره بازيافت در اجراي طرح چهره به چهره و افزايش جمع آوري پسماند خشک در منطقه مي‌دانيم.


وي اظهار داشت: کودکان نيز در اين ميان بي‌بهره نمانده و در ايستگاه نقاشي شرکت و نقاشي‌هايي با موضوع زباله طلاي کثيف و نقش بازيافت پسماند در محيط زيست، ترسيم کردند. بنابراين گزارش در پايان برنامه نقاشي ها و کاردستي‌هاي برتر انتخاب و به برندگان جوايزي اهدا شد. همچنين مسئولان برپايي نمايشگاه، بين شرکت‌کنندگان لوح فشرده کتاب داستان، مداد رنگي، دفتر عشق، کيسه هاي بازيافت و ... توزيع کردند.

نظر شما